سرایت جو فروش سهام خودرویی‌ به کل بازار

12:59 - 1400/01/21
بر حجم صف فروش نمادهای خودرویی تا این لحظه افزوده شده است. سهام ایران‌خودرو، سایپا، پارس خودرو و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو در مجموع حدود 130 میلیارد تومان صف فروش را به خود می‌بینند که همچنان باید تاکید داشت که نسبت به روزهای قبل حجم چندان بالایی نیست.

دنیای بورس: سهام شرکت ایران خودرو با افزایش عرضه تا این لحظه تا نزدیکی کف قیمتی روزانه پیش رفته است. ارزش معاملات نسبت به روزهای اخیر افت محسوسی را نشان می‌دهد که افت این‌چنینی ارزش معاملات طی دو روز متوالی چندان طبیعی نیست.

 همراه با افزایش فشار فروش در سهام ایران خودرو در سایپا و دیگر نمادهای خودروساز نیز این موضوع مشاهده می‌شود. «خپارس» با صف فروش سنگین بیش از 30 میلیون سهم مواجه است. خساپا نیز صف فروش را در این لحظه تجربه می‌کند.

 همچنان تاکید می‌شود که افت محسوس ارزش معاملات در این گروه چندان طبیعی نیست و حجم صف فروش در مقایسه با ارزش معاملات روزهای گذشته بسیار اندک است و همین موضوع باعث شده که انتظار برای ادامه معاملات وجود داشته باشد.

 نکته جالب توجه اینکه افزایش فشار فروش در سهام خودرویی به نوعی اثرات خود را به دیگر نمادها نیز منعکس کرده است. گرچه از نظر منطقی هیچ رابطه مشخصی میان سهام خودرویی با دیگر نمادها مانند کالایی وجود ندارد اما سرایت جو فروش در بازار را شاهد هستیم که البته می‌تواند موقت باشد و همچنان معاملات را دنبال کرد.

 ارزش معاملات خرد بورس تهران نیز از هزار میلیارد تومان عبور کرده است. برآورد کلی از معاملات تا این لحظه نشان می‌دهد که اگر بنا بر ثبت معاملاتی هم‌تراز با روزهای گذشته باشیم همچنان ادامه معاملات جذابی را پیش رو خواهیم داشت.