انتخابات ریاست جمهوری امریکا | دموکرات ها درباره ترامپ چه میگویند؟

12:59 - 1400/01/21
نامزدهای دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا درباره ترامپ نظرهای مشترک مخالف دارند.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سناتور امی کلوبچار (Amy Klobuchar) در مناظره انتخاباتی 7 نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفت: من و برنی سندرز تمام وقت با هم همکاری می‌کنیم اما من فکر می‌کنم ما نمی‌توانیم کسی را که استاد تفرقه افکنی است (ترامپ) با تفرقه بیش از اندازه شکست دهیم. به گفته وی من فکر می‌کنم ما به فردی نیاز داریم که مردم را متحد کند و او (ترامپ) را خفه نماید.

سناتور کلوبچار ادامه داد: واقعاً هولناک‌ترین کابوس دونالد ترامپ نامزدی خواهد بود که افراد میانه رو را به خود جذب کند، افرادی که از چرندیات و توئیت‌ها و مطالب بی اهمیت خسته شده اند. آن‌ها به دنبال فرد دیگری می‌گردند.

 

سندرز: ترامپ همیشه دروغ می گوید

برنی سندرز (Bernie Sanders) دیگر نامزد دموکرات انتخابات آمریکا گفت: دونالد ترامپ تمام وقت دروغ می گوید، مهم نیست ترامپ چه می گوید. او حرف های بسیار زشتی در مورد جو (بایدن) زده است. من فکر می کنم در نهایت، همه ما در اینجا متحد هستیم، صرفنظر از اینکه چه کسی نامزد نهایی شود، ما همه در کنار هم می ایستیم تا دونالد ترامپ را شکست دهیم.

سناتور سندرز ادامه داد: ما ممکن است در آینده رئیس جمهوری (ترامپ) داشته باشیم که بگوید «آهای فرماندار! اگر برای ساخت بزرگراه پول می خواهی باید از من حمایت کنی زیرا من رئیس جمهور هستم و هر کاری که دلم بخواهد انجام می دهم! آهای کنگره، تو می خواهی در مورد من تحقیق کنی! خودت را مسخره نکن، چه کسی به کنگره اهمیت می دهد! چه کسی به تفکیک قوا اهمیت می دهد! چه کسی به قانون اساسی اهمیت می دهد! من رئیس جمهور آمریکا هستم و همه اختیارات به دست من است!» رئیس جمهور حتی ممکن است اعضای حزب خود را نیز تهدید کند. جمهوریخواهانی در کنگره بودند که خوب می دانستند ترامپ کار غیرقانونی انجام داده است، اما همه آنها به جز میت رامنی جرأت نداشتند که علیه ترامپ رأی دهند.

 

استایر: ترامپ تهدید واقعی علیه آمریکاست

تام استایر (Tom Steyer) دیگر نامزد دموکرات در این مناظره انتخاباتی گفت:  همه کسانی که در این مناظره شرکت دارند از حیث عدالت اقتصادی و مراقبت های حوزه سلامت بهتر از هر فردی در حزب جمهوریخواه و میلیون ها بار بهتر از دونالد ترامپ هستند.  مسئله بزرگی که امروز پیش روی ماست این است که چگونه دونالد ترامپ را شکست دهیم.

وی ادامه داد: من معتقدم هر یک از نامزدهای دموکرات، میلیون ها بار بهتر از آقای ترامپ عمل می کنند. ما باید ترامپ را در حوزه اقتصاد شکست دهیم زیرا اگر به حرف های او گوش کنید می بینید که هر روز در مورد اقتصاد ادعا می کند اما همه طرح های نامزدهای دموکرات در زمینه مراقبت های حوزه سلامت میلیون ها بار بهتر از ترامپ است. مسئله این است که چه کسی می تواند شانه به شانه ترامپ حرکت کند، چه کسی می تواند آقای ترامپ را شکست دهد، زیرا او تهدید واقعی علیه کشور است.

 

وارن: باید کمیسیونی برای بررسی جنایات دولت ترامپ تشکیل شود

سناتور الیزابت وارن (Elizabeth Warren) نیز گفت: ما باید در آمریکا حاکمیت قانون را بر پا کنیم. من معتقدم یک کمیسیون مستقل و وزارت دادگستری باید جنایات دولت ترامپ را بررسی کند. این بخشی مهم از مسئولیت پذیری است. این بخش مهمی از وظایف هر دولتی است که خودش را در برابر مردم آمریکا پاسخگو بداند.

وی ادامه داد:  مردم آمریکا اعتماد خود را به این دولت از دست داده اند. آنها معتقد نیستند که این دولت برای آنها کار می کند. آنها می بینند که این دولت فقط برای ثروتمندان، لابی گران، مدیران ارشد اجرایی شرکت ها خوب کار می کند. مردم آمریکا خود و فرزندانشان را هر روز کمرنگ تر می بینند. ما باید کاری انجام دهیم. فقط بحث آینده نیست، ما باید در مقابل کسانی که کنترل دولت ما را در دست دارند بایستیم و کاری کنیم که دولت برای ما کار کند.