وزیر کشور: حواسمان به کرونا هست

12:51 - 1400/01/21
وزیر کشور در حاشیه مراسم رونمایی تجهیزات شهرداری‌ها می‌گوید حواسمان به ویروس کرونا هست و در این خصوص مدیریت داریم.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه مراسم رونمایی و واگذاری تجهیزات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جمع خبرنگاران، گفت: در خصوص ویروس کرونا تدابیر ویژه‌ای را آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته معاون اول رئیس جمهوری، وزیر بهداشت و درمان و وزیر راه و شهرسازی افزود: در این جلسه وزیر بهداشت درباره وضعیت ویروس کرونا در کشور گزارشی ارائه و اعلام کرد تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این ویروس در کشور مشاهده نشده است.

رحمانی فضلی با محتمل دانستن احتمال ورود ویروس کرونا به کشور به علت مراودات خارجی، از تدابیر ویژه از جمله محدودیت پروازی میان کشور‌های ایران و چین، گفت: با تدابیر اندیشیده شده امیدواریم تا با سلامت از این دوره گذر کنیم.

وی از مردم خواست با توجه به شایعه‌ها در فضای مجازی در خصوص این بیماری اخبار و اطلاعات مربوط به آن را از منابع و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

وزیر کشور بحث پیشگیری را مهم‌ترین مقوله دانست و گفت: از تلاش‌های صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در اطلاع رسانی مناسب قدردانی می‌کنیم و امیدواریم با همراهی مردم و مسئولان مشکلی در کشور رخ ندهد.

 

 افزایش قابل ملاحظه بودجه دهیاری‌ها

وزیر کشور افزایش بودجه دهیاری‌ها را در چند سال اخیر قابل ملاحظه دانست.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه رونمایی از تجهیزات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گفت: همه تلاش وزارت کشور بر این بوده است که به مبلمان شهری، نظافت شهری و هم به تجهیزات و امکانات توجه ویژه بشود.

وی با بیان اینکه قرار است تجهیزات ویژه‌ای برای بهبود وضعیتی تجهیزات دهیاری‌ها داده شود، افزود: تمام منابعی که از سال ۸۲ تا ۹۷ به دهیاری‌ها داده شده ۱۹ هزار میلیارد تومان است که فقط ۱۵ هزار میلیارد تومان از این بودجه را این دولت به دهیاری‌ها تخصیص داده و به عبارتی ۸۱ درصد بودجه دهیاری‌ها را این دولت داده است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در گذشته هزینه خرید تجهیزات، به صورت نقدی به دهیاری‌ها پرداخت می‌شد، اما صرف مسائل جاری می‌شد، گفت: اکنون خود وزارت کشور تجهیزات مورد نیاز را که در داخل تولیدمی شود، متمرکز سفارش و تحویل می‌دهد.

وی همچنین با اعلام اینکه در جهت اصلاح بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کار‌های خوبی شده است تا هزینه کرد آن‌ها متمرکز شود، اضافه کرد: اگر همه استان‌ها موظف شوند تأمین منابع و هزینه استانی داشته باشند و همچنین بودجه ملی حامی و پشتیبان بودجه‌های استانی باشد، هزینه کرد بهتری را در این نهاد‌ها شاهد خواهیم بود.