سناتور امریکایی: تهدید ترامپ جنایت جنگی است

یک سناتور آمریکایی در واکنش به تهدید ترامپ مبنی بر حمله مراکز فرهنگی ایرانیان میگوید: حمله به مراکز فرهنگی و غیرنظامیان جنایت جنگی است.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری ها، کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی می گوید: هدف قرار دادن غیرنظامیان و مراکز فرهنگی کاری است که تروریست‌ها انجام می‌دهند. این جنایت جنگی است. ترامپ در حال ورود به جنگی خود خواسته است. جنگی که کاملا محصول خودش است. جنگی که جان هزاران آمریکایی را خواهد گرفت. کنگره باید او را متوقف کند. ترامپ تهدید کرده بود که امکان فرهنگی ایرانیان را مورد هدف قرار می دهد. پیش تر هم ولی نصر، مشاور اوباما، رئیس جمهور سابق امریکا و رابرت دنیرو، بازیگر هالیوود نسبت به این توییت ها واکنش نشان داده بودند. ارتش ایران نیز به این توییت ها پاسخ داده بود. 

 

سکوتِ پرسر و صدای جانسون در برابر ترور سپهبد سلیمانی

به گزارش خبرگزاری های غربی، نخست‌وزیر انگلیس به دلیل عدم واکنش به وقوع شدیدترین بحران در غرب آسیا و لغو نکردن برنامه تعطیلاتش در این موقعیت، مورد انتقاد قرار گرفته است.

سیاستمداران مخالف می‌گویند جانسون از ناراحت کردن ترامپ که دستور ترور سپهبد سلیمانی را صادر کرده بود، ترسیده است. پیش از این، پامپئو گفته بود همپیمانان اروپایی واشنگتن‌ آنطور که امید می‌رفت، در ترور سپهبد سلیمانی «مفید» نبودند.

Submitted by admin on