دو دیدار امروز رئیس جمهور

دلایلی که قطری ها را به تهران آورد| حضور معنادار

امروز اگر چه رئیس جمهور با وزیر امورخارجه و معاون نخست وزیر قطر دیدار و گفت و گو کرد اما بسیاری حضور معنادار قطری ها را حامل پیام از سوی امریکا و ارایه پیشنهاداتی عنوان کرده اند.

به گزارش «دنیای بورس»، وزیر امور خارجه ایران و قطر دو دیپلمات ایرانی و قطری در مورد آخرین تحولات منطقه از جمله موضوع ترور سردار سلیمانی توسط آمریکاییها و تحولات مرتبط با آن  رایزنی و گفت‌وگو کردند. رسانه های بین المللی و برخی منابع در توییتر اعلام کردند که آمریکا از قطر خواسته تا میان این کشور و ایران میانجی گری کند.

در همین امروز روزنامه دیلی‌میل به نقل از یک فرمانده شبه‌نظامی محلی در عراق نوشت دو موشک به خودروی حامل قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس اصابت کرده است. این روزنامه افزود، گفته می‌شود پهپادی که این خودرو را هدف گرفته از مقر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در قطر پرواز کرده است. البته قطری‌ها مدعی هستند این پهپاد از پایگاه الظفره در امارات پرواز کرده است. پس از خبر فوری حضور امروز وزیر خارجه قطر در تهران برخی نیز مدعی شده اند، پیشنهاد آمریکا لغو تحریم های هسته ای در قبال عدم پاسخ دهی ایران در قبال شهادت سرلشگر سلیمانی است.

 

دیدار رئیس جمهور با قطری ها

امروز همچنین رئیس جمهور با وزیر خارجه قطر دیدار داشت و هم با رئیس جمهور ترکیه گفت و گوی تلفنی به انجام رساند. به گزارش حسن روحانی در گفت و گو با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته بود: آمریکایی ها اشتباه بزرگی مرتکب شدند. اگر همه در برابر تجاوز آمریکا یکصدا نباشیم  خطر بزرگی همه منطقه را تهدید می کند. باید در برابر اقدامات بی خردانه پاسخ داد. روحانی تاکید کرد: سکوت در برابر متجاوز و ظالم، او را جسورتر خواهد کرد. اردوغان در تماس تلفنی با روحانی گفته بود: در دیداری که در آینده نزدیک در تهران خواهیم داشت موضوعات دو جانبه و مسائل منطقه ای را مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهیم داد.

Submitted by admin on