پراید و پژو 405 سال آینده پلاک گذاری نمیشوند/ خودروساز چه می کند؟

12:25 - 1400/01/21
با برنامه خودروسازان و دولت مبنی بر توقف دو خط تولید پراید و پژو 405 و ممنوعیت شماره و پلاک گذاری، حالا معلوم نیست که پس از تاریخ اعلامی مزبور، خودروسازان نسبت به پیش فروش هایشان چه تصمیمی خواهند گرفت. آیا خودروسازان موضوع را جدی می گیرند؟

به گزارش «دنیای بورس»، معاون سازمان ملی استاندارد می گوید: پراید و پژو پس از تاریخ تعیین شده شماره نمی‌شوند حتی اگر خودروسازان پیش‌فروش کرده باشند. بر مبنای اطلاعیه سایپا و ایران خودرو قرار است از سال آینده دو محصول پراید و پژو 405 تولیدشان متوقف شود و البته این کار با هماهنگی و نظارت دولت و سازمان استاندارد صورت گیرد.

در کنار استانداردسازی خودروها که سازمان استاندارد به صورت جدی به دنبال آن است و قصد کوتاه آمدن ندارد، فشارهای زیست محیطی نیز روی خودروسازان تحمیل میشود. در این میان اما سازمان ملی استاندارد تاکید دارد دو محصول خودرویی پس از تاریخ تعیین شده و اعلامی به هیچ وجه پلاک و شماره گذاری نمی شوند. در این میان حتی پلیس راهور نیز روی شماره گذاری نکردن این دو محصول خودرویی در سال آینده تاکید دارد. حالا اما با تمام این اوصاف معلوم نیست که برخی پیش فروش این دو محصول در سال آینده با چه منطقی و مبنایی قرار است انجام شود؟ آیا خودروساز نسبت به حساسیت موضوع آگاه نیست، یا اینکه به نظر میرسد خودروساز اراده و تصمیم سیاست گذار را جدی نمی گیرد.