پس از اعلام قطع خرید نفت توسط هند/ ایران امیدوار به توکیو

12:25 - 1400/01/21
ایران پس از اعلام رسمی هند که گفته بود دیگر از ایران نفت نمی خرد، امیدوار است که ژاپن خرید نفت از ایران را از سر گیرد. حسن روحانی، جمعه قرار است در توکیو دیداری با شینزو آبه داشته باشد.

به گزارش «دنیای بورس»، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه در آستانه سفر رئیس جمهور به ژاپن، امیدوار است که ژاپن خرید نفت از ایران را از سر بگیرد. به گفته عراقچی ایران به مقابله با تحریم های آمریکا ادامه خواهد داد. ژاپن خریدار قدیمی نفت خام ایران است اما خرید نفت را به دلیل همراهی با تحریم های آمریکا متوقف کرده است. ایران امیدوار است دولت توکیو و سازمان‌های این کشور خرید دوباره نفت از ایران را از سر بگیرند. سخنگوی دولت ژاپن با اعلام سفر دو روزه رئیس جمهوری کشورمان به توکیو گفته که شینزو آبه و حسن روحانی روز جمعه با یکدیگر دیدار خواهند داشت

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز در صحبت های دیروز در همایش اتاق بازرگانی (لینک) تاکید کرده بود که فکر نمی کرده که هند به عنوان یک کشور مستقل دیگر از ایران نفت نخرد. هند چند روز پیش اعلام کرد که دیگر نمیتواند از ایران نفت بخرد و امریکا از پیشنهاد نفتی این کشور مبنی معافیت نفتی ایران خودداری کرده است.