استیضاح ترامپ/ دموکرات ها: مدارک منتشر نشده معتبر داریم

12:22 - 1400/01/21
قرار است در اواخر هفته پیش رو در خصوص موضوع رای به استیضاح ترامپ در کنگره جلساتی برگزار شد. دموکرات ها تاکید دارند که ترامپ از قدرت سواستفاده کرده و باید استیضاح شود، این در حالی است که ترامپ این موضوع را توطئه می خواند و البته جمهوریخواهان نیز در حمایت کامل از ترامپ برآمدند. حالا اما معوم نیست در پایان چه تصمیمی گرفته خواهد شد. رئیس اقلیت دموکرات ها معتقد است استیضاح ترامپ براساس شهادت منصوبانش است.

به گزارش «دنیای بور» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شبکه تلویزیونی رویترز در گزارشی نوشت، سناتور چاک شومر رئیس اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا در نشست خبری درباره استیضاح دونالد ترامپ گفت: هم اکنون مجلس نمایندگان آمریکا مقادیر زیادی از مدارک را جمع آوری کرده است که بخش زیادی از آن ناشی از ادای شهادت افرادی است که منصوب شخص رئیس جمهور هستند. این افراد شهادت دادند که رئیس جمهور مرتکب جرائمی شد که قابل استیضاح هستند. این درحالی است که شمار قابل توجهی از همکاران جمهوریخواه من گفته اند که به نظر آنها اتهامات جدی است ولی مدرک کافی برای آنها وجود ندارد تا درباره این اتهامات تصمیم بگیرند. ما معتقدیم که این شاهدان (که من درباره آنها صحبت کردم) مدارکی را ارائه خواهند کرد که این سناتورها به دنبال شان هستند.

رئیس اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا در ادامه گفت مقامات ارشد دولت آمریکا اطلاعات جدیدی درباره اتهامات مطرح شده در استیضاح دونالد ترامپ دارند.

چاک شومر همچنین افزود: هر یک از مقامات ارشد دولت اطلاعاتی دارند که می توانند درباره اتهاماتی - که مجلس نمایندگان به دونالد ترامپ وارد کرده است - ارائه کنند. هیچ کسی این اطلاعات را تا این مقطع نشنیده است. در واقع در مورد جان بولتون وکیل وی به صورت علنی بیان کرده است که وی اطلاعات مرتبط بیشتری دارد که بتواند در اختیار دیگران قرار دهد. این اطلاعات هنوز علنی نشده اند.