افشای سوءاستفاده مالی ترامپ/ واشنگتن پست از سرویس مخفی می گوید

12:14 - 1400/01/21
درحالی که تداوم برنامه استیضاح دونالد ترامپ سوژه اصلی رسانه های امریکایی است که گزارش های جدیدی از سواستفاده مالی ترامپ هم در حال انتشار است.

به گزارش «دنیای بورس»، کانال تلگرامی مطالعه امریکا در گزارشی از واشنگتن پست نوشته، سوابق سرویس مخفی آمریکا نشان می دهد این نهاد فقط در پنج ماه نخست ریاست جمهوری دونالد #ترامپ ، 250 هزار دلار به شرکت های خصوصی وی پرداخت کرده است. در این سوابق به جزئیات برخی از درآمدهایی که ترامپ از پول مالیات دهندگان آمریکایی دریافت می کند، اشاره شده است.

رئیس جمهور آمریکا مالکیت بر شرکت های خود را حفظ کرده است، مکرر از این شرکت ها بازدید می کند، دستیاران و مقامات امنیتی اش را با خود همراه می کند و از دولت برای آنچه این افراد خریداری می کنند، پول می گیرد.

اسنادی که قبلا منتشر شده بودند، هزینه 84 هزار دلاری فدرال در املاک ترامپ را در ماههای نخست ریاست جمهوری وی نشان می دهند. این سوابق که در آنها به جزئیات هزینه های صدور کارت های اعتباری سرویس مخفی اشاره شده است نشان می دهند فقط سرویس مخفی، 254 هزار دلار دیگر هزینه کرده است.

این اسناد در مورد هزینه ها، جزئیات زیادی ارائه نمی دهند. این اسناد صرفا تاریخ های خریدها و نام مستغلات ترامپ را که این پرداخت ها را دریافت کرده اند، اعلام می کنند. آنچه سردرگمی را تشدید می کند این است که ترامپ چند مستغلات به نام "باشگاه ملی گلف ترامپ" در اختیار دارد و این فهرست بین این مستغلات تفاوتی قائل نمی شود.

در مواردی، به نظر می رسد این هزینه ها با دیدارهای ترامپ از مستغلات اش مطابقت داشته باشد. مثلا، ترامپ دوم آوریل 2017 درباشگاهش در حومه ویرجینیا که با ماشین ظرف چند دقیقه می توان از کاخ سفید به آنجا رفت گلف بازی کرد. اسناد نشان می دهند سرویس مخفی آمریکا در آن روز، پنج پرداخت مجموعا به مبلغ 26802 دلار به "باشگاه ملی گلف ترامپ" داشته است.

ترامپ بین 31 مه 2017 تا 5 ژوئن 2017 دو بار در زمین ویرجینیا، گلف بازی کرد. یکی از این بازی ها با پیتون مانیننگ بازیکن سابق فوتبال آمریکایی و بازی دوم با باب کورکر سناتور وقت جمهوریخواه از ایالت تنسی بود. سرویس مخفی اعلام کرد در آن زمان، 29 هزار دلار به باشگاه گلف ترامپ پرداخت کرده است.

ترامپ 7 مه در باشگاه گلف خود در بِد مینیستر در ایالت نیوجرسی بسر می برد و اسناد سرویس مخفی آمریکا نشان می دهند در آن روز, 16 هزار دلار به "باشگاه ملی گلف ترامپ" پرداخت شده است. این اسناد نشان نمی دهند پرداخت های سرویس مخفی برای چه صورت گرفته اند. اما ماموران سرویس مخفی، اغلب پیش از ورود رئیس جمهور، چند روز را صرف تامین امنیت در مستغلات و برنامه ریزی در محل می کنند. این کار حتی اگر نخستین نباشد که رئیس جمهور به آن مکان می رود هم انجام می شود. مشخص نیست سرویس مخفی این کارها را چطور در مستغلات ترامپ انجام می دهد آن هم در حالی که هیچ محل اقامت شبانه یا محل اقامت چندانی از جمله در زمین گلف ویرجینیا وجود ندارد.

به نظر می رسید برخی هزینه ها با برنامه های عمومی ترامپ مطابقت ندارند. ترامپ 17 مارس در باشگاه خود در فلوریدا بود. در عین حال، سرویس مخفی در آن روز هزینه شدن 40 هزار دلار را در یک مستغلات ترامپ در فاصله ای هزاران کیلومتر دورتر یعنی هتل ترامپ در لاس وگاس ثبت کرده است. این مبلغ ممکن است متعلق به دیدار فرد دیگری باشد.

سرویس مخفی از مقامات ارشد دیگر و اعضای خانواده ترامپ نیز محافظت می کند.