جلسه غیرعلنی مجلس برای نرخ جدید بنزین/ تجمعات اعتراضی بنزینی

درحالی که سران سه قوه در جلسه امروز خود دوباره بر اعمال اجرای سیاست صحیح نرخ جدید بنزین در راستای مقابله با قاچاق سوخت و کمک به اقشار کم درامد تاکید کرده که نمایندگان مجلس گفته اند فردا جلسه غیرعلنی در این باره برگزار می کنند و حتی میخواهند طرح هایی برای توقف افزایش قیمت بنزین به صحن ببرند. در این میان اما امروز در برخی از شهرهای کشور تجمعات پراکنده صورت گرفت.

به گزارش «دنیای بورس»، درحالی که شورای عالی اقتصادی سران سه قوه تصمیم گرفت که قیمت جدید بنزین را تعیین کند که اکنون اما دولت با انتقادات نسبت به چگونگی و زمان این تصمیم توسط برخی از نمایندگان مجلس روبه رو شده است. برخی حتی مدعی شدند که قصد دارند فردا در جلسه غیرعلنی طرح دو فوریتی یا حتی سه فوریتی برای توقف افزایش قیمت بنزین را به صحن ببرند. امروز در تهران و دیگر شهرهای کشور نسبت به تصمیم ناگهانی اعلام نرخ جدید قیمت بنزین تجمعات اعتراضی برگزار شد که البته هنوز گزارش دقیق و موثقی در این خصوص منتشر نشده است. گمانه زنی ها در خوص تجمعات بسیار زیاد است.

  • طرح دوفوریتی مجلس برای توقف افزایش قیمت بنزین

به گزارش عصر ایران یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس در این باره می گوید: جمعی از نمایندگان در حال تهیه یک طرح دو فوریتی هستند که قیمت بنزین به قبل از روز ۲۴ آبان ماه برگردد. بر اساس این طرح  هرگونه افزایش قیمت بنزین در حد تورم و آن هم در سال‌های آتی و با نظر مجلس اعمال خواهد شد. این طرح که از سوی اعضای فراکسیون امید پیگیری می‌شود، فردا (یکشنبه) به هیات رئیسه مجلس ارائه خواهد شد.

  • افزایش قیمت بنزین در جلسه فردای مجلس بررسی می‌شود

همچنین بیگلری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز به فارس می گوید: فردا در مجلس چه به صورت غیرعلنی و چه به صورت علنی موضوع افزایش قیمت بنزین مورد بررسی قرار می‌گیرد. موضوع افزایش قیمت بنزین حدود دو ماه قبل در مجلس مطرح شد و نمایندگان با آن مخالفت کردند. از مردم تقاضا دارم که خونسردی خود را در این باره حفظ کنند و مطمئن باشند که مجلس فردا تصمیم خوبی را در جهت حفظ حقوق مردم خواهد گرفت.

  • جلسه فوق‌العاده مجلس برای بررسی افزایش قیمت بنزین تشکیل شود

همچنین براساس گزارش ایسنا،  نایب رئیس فراکسیون امید مجلس خواستار تشکیل جلسه فوق‌العاده مجلس برای بررسی موضوع افزایش قیمت بنزین شد و گفت که سران سه قوه و اعضای شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا باید دلایل اتخاذ این تصمیم را اعلام کنند.

  • مجلس برای خروج از فضای کنونی طرح سه فوریتی دارد

همچنین کولیوند رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس  نیز در ابراز نظری به ایسنا گفته است: مجلس در حال آماده‌سازی یک طرح سه فوریتی یا دوفوریتی در خصوص بنزین است تا این موضوع مدیریت شود. مجلس در هر حال باید دولت را مجاب کند تا به مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر توجه شود. مطمئناً فردا مجلس به یک راه حل عقلانی و منطقی برای جمع شدن کار خواهد رسید.

  • شلیک گاز اشک آور برای مقابله با تجمع کنندگان

شبکه خبر هم امروز در گزارشی در خصوص تجمعات امروز در برخی شهرها اعلام کرد: در برخی شهرهای کشور شماری از مردم در اعتراض به افزایش قیمت بنزین تجمع کردند. جمعی از تظاهرکنندگان از تجمع مردمی در برخی از این شهرها سوء استفاده کردند و به اماکن و اموال عمومی آسیب رساندند. پلیس در مقابل اقدام این گروه از تجمع‌کنندگان (برای جلوگیری از آسیب رساندن و آتش زدن اموال عمومی) به شلیک گاز اشک‌آور و اقدامات مقابله‌ای پرداخت. در این درگیری‌ها چند نفر از دو طرف زخمی شدند. 

Submitted by admin on