رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد

قوانین مالیاتی بازار سرمایه تغییر نمی کند

12:05 - 1400/01/21
درحالی که در هفته گذشته بعد از حاشیه‌های جلسه هیات وزیران رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعمال مالیات جدید بر سود سهام را تکذیب کرده بود که وی تاکید دارد قوانین مالیاتی در بازار سرمایه تغییر نمی کند.

سنا: شاپور محمدی در خصوص تغییر قوانین مالیاتی در بازار سرمایه گفت: بنا بر مذاکرات صورت گرفته با وزیر امور اقتصادی و دارایی، هیچ گونه تغییری در مالیات سود سهام شرکت های بورسی و فرابورسی صورت نخواهد گرفت؛ در صورتی هم که مقررات مالیاتی جدیدی وضع شود، بنا به اعلام وزیر، این مالیات باید در راستای حمایت از شرکت های بورسی کاهش یابد تا شفافیت مورد تشویق قرار گرفته و تولید و صادرات کشور تقویت شود.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار، همچنین در خصوص شایعاتی مبنی بر وضع مالیات عایدی سرمایه تصریح کرد: همان گونه که در مصاحبه های قبلی هم اعلام شده بود، مخالفت سازمان بورس با وضع چنین مالیاتی بر بازار سرمایه به وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام شد و وزیر محترم نیز بر عدم وضع چنین مالیاتی تاکید داشته اند.

محمدی اطمینان داد: جای هیچ گونه نگرانی درخصوص تغییر مقررات مالیاتی مرتبط با بازار سرمایه نیست و  در صورت تغییر، به گونه ای خواهد بود که بازار سرمایه بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد .

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد نیز اخیرا در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص معافیت مالیاتی تجدید بر ارزیابی‌ها هم اعلام کرد: در صدد هستیم که دولت آیین‌نامه مربوط به معافیت مالیاتی تجدید بر ارزیابی‌ها را هر چه سریع تر تصویب کند تا به رونق بیشتر بورس کمک شود.