معرفی عوامل افت قیمت زغال‌سنگ

12:05 - 1400/01/21
از عوامل افت قیمت زغال‌سنگ در روزهای گذشته را می‌توان بیش‌تر در تصمیم‌گیری‌ های جدید دولت چین جستجو کرد. به نظر می رسد هند  چین عامل فشار بر بازار زغال‌سنگ در این روزها باشند.

کامودیتی‌ها: شاخص قیمت زغالسنگ کک شو در بنادر استرالیا امروز جمعه 7.7%- سقوط کرد تا در یکهفته اخیر شاهد افت 9.6%- قیمتها باشد! قیمت در بنادر چین نیز امروز سقوط 10.2%- را تجربه کرده است. سخت گیری دولت چین در واردات زغالسنگ همزمان با افت قیمت زغالسنگ داخلی این کشور در هفته های اخیر از عوامل افت قیمت است. گزارش شده که هند و چین یک محموله برای تحویل ماه نوامبر را با قیمت 126$ فوب استرالیا خریداری کرده اند که عامل فشار بر بازار است.

همچنین فصل بارانهای موسمی در هند رو به اتمام است و ساخت و ساز این کشور رونق گرفته و مصرف فولاد بالا می‌رود. از دید تجلیلرگان لذا انتظار بهبود تقاضای این کشور به عنوان بزرگترین واردکننده دنیا را داریم که بخشی از افت قیمتها جبران میشود. قیمت زغالسنگ داخلی 25% شمش خوزستان حدود 90.5$ (امروز) است که در مقایسه با گرید پایینتر زغالسنگ کک شو استرالیا (128$)، همچنان 37.5$ یا 29.2%- ارزانتر  از خارج است.