درخواست هندی‌ها از اوپک

11:56 - 1400/01/21
هند با طرح بحث خودداری اوپک از کاهش تولید نفت، خواسته جدید خود را به این سازمان ارایه دادند. 

خبرگزاری پی‌تی‌آی: دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، در دیدار با محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، افزون بر درخواست خودداری این سازمان از کاهش تولید نفت، بر خواسته هند مبنی بر قیمت‌گذاری معقول و ثبات عرضه نفت تأکید کرد.

وی همچنین بر لزوم شرایط تجاری بهتر برای واردات نفت از جمله کاهش قیمت رسمی فروش نفت، طولانی‌تر شدن دوره اعتباری از ۳۰ روز کنونی به ۹۰ روز برای پرداخت پول نفت، تخفیف در هزینه حمل‌ونقل، استفاده از اعتبار آزاد بر اساس ارزش اعتباری پالایشگران دولتی هند، پافشاری کرد.

 وزیر نفت هند گفت: ما درباره فرض کنونی دسترسی به نفت بحث کردیم. اوپک اکنون هنگام تصمیم‌گیری درباره سیاست‌های خود، درک بهتری از منافع مشتریان دارد.

 به گزارش شانا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش چندی پیش (ژوئن ۲۰۱۹) تصمیم گرفتند توافق خود برای کاهش تولید روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت را تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید کنند.

 وزیران نفت و انرژی اوپک برای شرکت در صد و هفتاد و هفتمین نشست عادی این سازمان و آخرین نشست سال ۲۰۱۹ خود پنجم دسامبر (۱۴ آذرماه) در دبیرخانه دائمی این سازمان در وین گردهم می‌آیند، همچنین هفتمین نشست مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک ششم دسامبر (۱۵ آذرماه) در مقر دائمی این سازمان برگزار می‌شود.