نتایج سفر 4 روزه رئیس مجلس به صربستان

علی لاریجانی که به منظور شرکت در 141 اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی به صربستان رفته بود به تهران بازگشت.

خبرگزاری‌ها: رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به کشور و در جمع خبرنگاران گفت: در این اجلاس هیئت همراه در کمیته های مختلف درباره موضوع هاي  گوناگون صحبت و تبادل اطلاعات کردند.

وي با اشاره به موضوع اصلی اجلاس مبنی به احترام به حقوق بین المللی ادامه داد: بسیاری از کشورها درباره رفتار آمریکا و اسرائیل و همین طور بهم ریختگی رفتاری آنها، تذکرات خوبی دادند.

آقاي لاریجانی تصریح کرد: دولت صربستان به خوبی توانست این اجلاس را برگزار و مدیریت کند ، در حاشیه این اجلاس فرصتی برای صحبت با نمایندگان 15 کشور فراهم آمد و  در خصوص مسائل منطقه ای و همچنین توسعه روابط اقتصادی رايزني شد.

وي افزود: به نظر می رسد بيشتر کشورها از رفتار آمریکایی ها نسبت به عدم تعهدنامه هسته ای ، ناراضی هستند و به همکاری های اقتصادی با ایران علاقه دارند.

آقاي لاريجاني تصريح کرد : از دیگر مباحث مطرح شده در حاشیه این اجلاس، علاقه مندی دیگر کشورها درخصوص اتفاقات عراق و سوریه و تمایل به شفافیت و بحث به سر آنها محسوس بود.

رئیس مجلس  گفت: در حاشیه این سفر به موضوع گسترش روابط میان ایران و صربستان هم پرداخته شد و در این  باره می توان به همکاری های اقتصادی و همچنین گسترش روابط دو کشور اشاره کرد  که رئیس جمهور صربستان نگاه سنجیده و حقیقی در گسترش روابط تجاری با ایران داشت و مسئولان این کشور هم به دنبال راهي  برای توسعه مناسبات گردشگري و تجارت با ایران هستند.

Submitted by admin on