نتیجه جلسه غیرعلنی مجلس درباره یارانه‌ها

11:52 - 1400/01/21
رئیس مجلس پس از جلسه غیرعلنی امروز تاکید کرد: یکی از موضوع‌های ذیل اصلاح ساختار بودجه کشور، اصلاح قیمت حامل‌های انرژی است که هنوز به تصمیم قاطعی نرسیدیم.

دنیای بورس: پس از جلسه غیرعلنی امروز مجلس درباره تعیین تکلیف مقوله یارانه‌ها در اقتصاد، علی لاریجانی، رئیس مجلس اظهار کرد: یکی از موضوع‌های اصلاح ساختار بودجه کشور، اصلاح قیمت حامل‌های انرژی است که به گفته وی مجلس هنوز به تصمیم قاطع و نهایی نرسیده است. از دید لاریجانی اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به عنوان یکی از دستورکارهای سران سه قوه همراستا با رویکرد مقام رهبری در این‌باره است. به گفته وی این بحث ذیل همان بحث اصلاح ساختار بودجه قرار می‌گیرد. البته لاریجانی در این‌باره تاکید دارد: دولت بحث‌های جدی در این باره دارد و با پخته‌ترشدن مباحث، هر گونه تصمیم نهایی با نظر اجماعی اعلام می‌شود.  

نحوه پرداخت یارانه‌ها، موضوع یارانه‌های پنهان و آشکار و بحث قیمت حامل‌های انرژی از دستورکارهای امروز جلسه غیرعلنی مجلس و جلسه‌هیا بعدی غیرعلنی در خانه ملت است که هنوز سیاست‌گذاران هم شامل نهاد قانون‌گذار و هم نهاد مجری و هم نهادهای حاکمیتی فعلا به جمع‌بندی نهایی در این باره نرسیده‌اند. در این‌باره البته گمانه‌زنی‌هایی هم از سوی رسانه‌ها مطرح می‌شود.

  • مشروح خبر را اینجا بخوانید.