مهلت واگذاری استقلال و پرسپولیس تمدید شد

11:48 - 1400/01/21
رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ از تمدید زمان واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد و گفت: به نظر می رسد این واگذاری باید مرحله به مرحله و ابتدا از برند آنها شروع شود.

فارس: حمیدرضا فولادگر در مورد واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: یک سری جلسات با حضور وزیر ورزش و روسای سازمان بورس، خصوصی‌سازی و دیوان محاسبات داشتیم و آخرین جمع‌بندی این است مهلتی که قانون بودجه 98 مبنی بر واگذاری این دو باشگاه تا شهریور 98 از طریق فرابورس داده بود تا آخر سال تمدید شد زیرا مقدمات این کار فراهم نبود.

وی افزود: روش واگذاری ابتدا این بود که از طریق فرابورس باشد اما ساختارهای مالی دو باشگاه اصلاح نشده و صورت‌های مالی سال 97 ، میزان مطالبات، بدهی‌ها و دارایی های آنها مشخص نیست. اما به نظر می‌رسد واگذاری از روش برند یا نشان تجاری دو باشگاه عملی‌تر باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مهم‌ترین دارایی دو باشگاه سرخابی همان برند یا نشان تجاری‌ است و اگرچه اموالی دارند اما بدهی‌های زیادتری دارند. بنابراین اول باید برند دو باشگاه قیمت‌گذاری شود و بعد به متقاضیان شامل اشخاص حقوقی و حقیقی، هواداران، پیشکسوتان و خریداران عرضه شود.تمدید مهلت قانون بودجه تا آخر سال بصورت توافقنامه صورت اما باید دولت یا لایحه‌ای بدهد که قانون بودجه سال جاری اصلاح شود یا در لایحه بودجه 99 روش‌های واگذاری سرخابی‌ها را دوباره ارائه کند.

فولادگر گفت: واگذاری سرخابی‌ها اول باید از فروش برند شروع شود، معلوم نیست برند این دو باشگاه چقدر می‌ارزد که باید کارگروهی تشکیل شده و آنها را قیمت‌گذاری کنند.این کارگروه می‌تواند متشکل از کارشناسان بورس، سازمان خصوصی‌سازی،‌وزارت ورزش، باشگاه‌های فوتبال، کارشناسان رسمی و دیوان محاسبات باشد.