طرح‌های معدنی در سال‌جاری

11:36 - 1400/01/21
رئیس هیات عامل ایمیدرو از به روز شدن برنامه راه‌اندازی طرح‌های سال ۹۸ خبر داد.

ایمیدرو: خداداد غریب‌پور در نشست هم‌اندیشی افتتاح طرح‌های سال ۹۸، از مجموعه اقدام‌های حوزه معدن و صنایع معدنی برای خنثی‌سازی اثر تحریم‌ها یاد و تصریح کرد: طی جلسات مختلف و پس از پایش مجدد پروژه‌های سال‌جاری،‌ تعداد و ارزش طرح‌های سال ۹۸ افزایش یافت؛ به‌طوری که تا پایان امسال 4.5 میلیارد دلار طرح وارد مدار تولید می‌شود. این درحالی است که ایمیدرو پیش از این، راه‌اندازی 3.5 میلیارد دلار طرح را هدف‌گذاری کرده بود.

وی با یادآوری اینکه برنامه راه‌اندازی طرح‌ها، در سفر هفته گذشته رئیس‌جمهوری به استان خراسان شمالی مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: بیش از ۳۰ طرح افتتاح خواهند شد که حاصل آن ایجاد ۱۰هزار شغل به‌طور مستقیم خواهد بود. وی میزان اشتغال غیرمستقیم طرح‌ها را ۳۰هزار نفر اعلام کرد.

غریب‌پور که در جمع مدیران شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی، پیمانکاران و همچنین معاونان و مدیران ستادی ایمیدرو سخن می‌گفت، تصریح کرد: رئیس جمهور پیگیر راه‌اندازی پروژه‌ها هستند و وزیر صنعت، معدن و تجارت هم مقرر کرده، این طرح‌ها به‌صورت ماهانه تا انتهای سال افتتاح شوند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه خط تولید ورق ویژه خطوط انتقال نفت در فولاد اُکسین راه‌اندازی شد که می‌تواند بخشی از نیاز صنعت نفت به این نوع ورق را تامین کند، گفت: هفته گذشته فاز نخست کارخانه آلومینیوم جاجرم با ظرفیت تولید ۴۰هزار تن وارد مدار تولید شد و کارخانه آلومینیوم جنوب نیز در ماه‌های آتی به مدار تولید می‌پیوندد.