سازوکار افزایش سرمایه « سرچشمه »

11:15 - 1400/01/21
بر‌اساس رای سهامداران در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام سرمایه گذاری مس سرچشمه، سرمایه این شرکت از ۲۸۰ میلیارد تومان به ۳۴۰ میلیارد تومان معادل 21.4 درصد افزایش یافت.

دنیای بورس: مدیرعامل سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با اشاره به این موضوع که منابع این مبلغ از محل سود انباشته تامین می‌شود، گفت: برای این اقدام نیاز به مجوز سازمان بورس داشتیم که پس از برگزاری جلسات مختلف در نهایت موفق شدیم مجوز این افزایش سرمایه را بگیریم.

علی ارجمندی هدف از انجام افزایش سرمایه را بهبود وضعیت ساختارمالی، جبران سرمایه گذاری انجام شده، حفظ و افزایش عملیات جاری و جلوگیری از خروج وجوه نقد، توسعه فعالیت‌های شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه و شرکت‌های زیرمجموعه اعلام کرد.

مدیرعامل این سرمایه‌گذاری با تاکید اینکه درسال مالی ۱۳۹۷، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه عملکرد مالی خوبی داشته به بیان مهم‌ترین‌ اقدام‌های انجام شده دراین سال پرداخت و اظهار کرد: 36.96 درصد از سهام این شرکت متعلق به اشخاص حقیقی است که شامل حدود ۱۱هزار نفر است. به گفته ارجمندی 54.3 درصد سهام متعلق به موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و 4.24 درصد متعلق به صنایع مس افق کرمان و 2.52 درصد متعلق به گروه مالی سپهر صادرات و 1.98 درصد متعلق به آتیه اندیشان است.

همچنین در این مجمع، پس از قرائت گزارش حسابرس و نظرات نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و رای‌گیری از حضار، با افزایش سرمایه شرکت از 280 میلیارد تومان به  340 میلیارد تومان موافقت شد. جلسه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، شنبه ۲۴ فروردین سال جاری با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، نماینده صندوق بازنشستگی مس، سهامداران، نماینده سازمان بورس و حسابرس با حضور حدود 65.04 درصد سهامداران در کرمان، برگزار شد.

هم اکنون شرکت در تعداد زیادی شرکت سهامدار است که از آن جمله می‌توان به شرکت‌های صنایع مس افق کرمان، سرمایه‌گذاری راهیان سهام، شرکت صنعتی و معدنی آریاناران، شرکت نوآوران مس، عمران گستران آذین کویر، نیرو صنعت سرچشمه، نیپک، کانی فراورامرتات، آلیاژکار اصفهان و شرکت تولیدی شیمیایی معدنی سرچشمه هامون اشاره کرد.