جزییات محاسبه کارمزد بیمه‌نامه‌های ارزی

11:12 - 1400/01/21
بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های بیمه، جزییات محاسبه کارمزد بیمه‌نامه‌های ارزی را برای کارگزاران اعلام کرد.

بیمه مرکزی: مهرداد رضایی؛ مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای در تاریخ 28 اسفندماه سال گذشته، بخشنامه‌ای را درباره تعیین و میزان کارمزد پرداخت بابت بیمه‌نامه‌هایی که حق بیمه آن‌ها به طور ارزی دریافت می‌شود، صادر کرده است.

در این بخشنامه آمده است: براساس مفاد ماده 2 آیین نامه کارمزد نمایندگی و دلالی رسمی بیمه (شماره 83) و مصوبه مورخ نهم اردیبهشت ماه 1397 هیات عامل بیمه مرکزی، «حق بیمه پرداختی» ماخذ محاسبه کارمزد پرداختی به کارگزاران رسمی بیمه و نمایندگان بیمه است.

در ادامه این بخشنامه آمده است: شرکت‌های بیمه کارمزد بیمه نامه‌هایی که به طور ارزی صادر و حق بیمه آن‌ها به صورت ارز دریافت می‌شود را با رعایت مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی بانک مرکزی در تاریخ 21 مرداد 1397 به صورت ارزی و با حفظ منشا ارز دریافتی از بیمه‌گذاران به حساب‌های ارزی نمایندگان و کارگزاران حواله کرده یا با نرخ «بازار ثانویه» به تاریخ روز واریز، محاسبه و به ایشان پرداخت کنند.

مهرداد رضایی از مدیران عامل شرکت‌های بیمه‌ای خواسته است تا با توجه به اهمیت موضوع، مراتب در قالب بخشنامه‌ای به تمامی شعب و مراکز صدور تابعه ابلاغ و بر اجرای این امر تاکید شود.