ادامه جلسات برجامی ایران با اروپایی‌ها

11:05 - 1400/01/21
تیم کمیسیون مشترک برجام در وین از پیگیری ارایه ابتکارات متعدد با کشورهای عضو برجام در راستای سازوکار مالی اروپا خبر داد.

دنیای بورس: عباس عراقچی؛ معاون سیاسی وزارت امور خارجه در آستانه برگزاری نشست کمیسیون برجام در وین گفت: ابتکارات متعددی را با کشورهای عضو برجام در حال پیگیری هستیم. وی تاکید دارد: هنوز نمی‌دانیم اینستکس چطور کار می‌کند؟ و این در حالی است که اروپایی‌ها بسیار با تاخیر این مکانیزم را ارایه کردند و خواست ایران از آن‌ها این است که جدی‌تر در این عرصه وارد شوند.

پیش‌تر نماینده آمریکا در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با تقدیر از گزارش جدید این آژانس در تایید پایبندی ایران به برجام، با تکرار اتهام‌های نخ نما پیرامون فعالیت های منطقه ایران گفته بود: همانطور که رئیس جمهوری ترامپ مشخص کرده، ما به دنبال توافق جامع‌تر با این کشور هستیم

دیروز البته سفارت انگلیس در تهران از ملاقات هیاتی به ریاست راب مکر؛ سفیر انگلیس با مقام‌های بانک مرکزی ایران درباره سازوکارمالی اروپا خبر داد. سفارت انگلیس در تهران با انتشار پیامی در توییتر افزود: در این دیدار علاوه بر سازوکار مالی اروپا، درباره حمایت انگلیس از تجارت در ایران رایزنی شده است.