ادامه بررسی لایحه پالرمو در مجمع، صبح امروز

11:01 - 1400/01/21
ادامه بررسی پالرمو امروز شنبه چهارمین بار در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار می‌گیرد.

دنیای بورس: ادامه بررسی لایحه مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی موسوم به پالرمو امروز شنبه چهارمین بار در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار می‌گیرد. در جلسه امروز ۹ نفر از موافقان و مخالفان پیوستن به کنوانسیون پالرمو که در جلسات قبل موفق به صحبت نشدند دیدگاه هایشان را در این باره بیان می‌کنند.

در جلسه گذشته مجمع که دو هفته قبل برگزار شد شماری از مخالفان و موافقان پالرمو دیدگاه هایشان را بیان کردند، اما چون فرصت نشد برخی اعضا نظرشان را مطرح کنند بررسی بیشتر این لایحه به جلسه بعدی که فردا شنبه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود موکول شد.

پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان در صحن مجمع در این باره رای گیری می‌شود و طبق آئین نامه داخلی این نهاد، تصویب لایحه، حداقل به دو سوم آرا نیاز دارد. لایحه پالرمو از لوایح مرتبط با FATF  و از موضوع‌های اختلافی میان مجلس و شورای نگهبان است که این شورا و هیات نظارت مجمع ایراد‌هایی به آن وارد کردند و برای اصلاح به مجلس بازگرداندند، اما با اصرار مجلس بر مصوبه قبلی، برای تشخیص مصلحت به مجمع ارجاع شد. این لایحه پیشتر در کمیسیون‌های سیاسی، امنیتی، دفاعی و حقوقی، قضایی مجمع، خلاف مصلحت شناخته و رد شد.