مهلت ۲۰ روزه گمرک به 2 خودروساز

11:01 - 1400/01/21
گمرک چابهار با اعلام دپوی سه هزار کانتینر قطعات ایران خودرو و سایپا در منطقه آزاد چابهار اعلام کرد: به این دو خودروساز ۲۰ روز مهلت داده‌ شده کانتینرهای خود را ترخیص کنند، در غیر این‌صورت این کانتینرها متروکه اعلام خواهند شد.

تسنیم: عزیز شمس؛ مدیرکل گمرک چابهار اظهار کرد: 3 هزار کانتینر قطعات خودرو متعلق به ایران خودرو و سایپا در منطقه آزاد چابهار رسوب کرده که عمده دلیل آن مربوط به مشکلات بانکی است. خودروسازان باید کد رهگیری بانک را گرفته و دلار 4 هزار و ۲۰۰ تومان دریافت کنند.

شمس تصریح کرد: در عین حال گمرک تسهیلاتی را برای آن‌ها در نظر گرفته و اعلام کرده کسانی که مشکل بانکی دارند، می‌توانند ۷۰ تا ۸۰ درصد کالای خود را ببرند و مابقی را به‌عنوان وثیقه در گمرک بگذارند. این مقام مسوول با بیان اینکه خودروسازان می‌گویند: مطمئن نیستیم دلار 4 هزار و ۲۰۰ تومانی به ما بدهند، گفت: برای ترخیص قطعات به خودروسازان، تعرفه ترجیهی می‌دهیم، اما آن‌ها می‌گویند ممکن است قطعات را با دلار 4 هزار و ۲۰۰ تومانی ترخیص کنیم، اما سیستم بانکی ارز را با قیمتی بالاتر بدهد. به خودروسازان گفتیم حداقل قطعات را به انبار خودتان منتقل کنید، اما عنوان کردند اگر این کار را انجام دهیم، تعزیرات آن‌ها را به‌عنوان کالای احتکاری محسوب می‌کند، که درست می‌گویند.