گزارش آژانس نسبت به تعهد ایران به برجام

10:43 - 1400/01/21
یوکیو آمانو؛ مدیرکل آژانس انرژی اتمی می‌گوید: ما به راستی آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات ایران تحت برجام ادامه می‌دهیم. ایران به تعهدات مرتبط هسته‌ای خود در چارچوب برجام ادامه می‌دهد.

خبرگزاری صداوسیما: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد ایران به تعهدات مرتبط هسته‌ای خود تحت برجام ادامه می‌دهد. یوکیا آمانو در بخشی از سخنرانی خود به مناسبت سال نو میلادی گفت: برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی همچنان در راس برنامه‌های دستورالعمل آژانس است.

به گفته وی ما به راستی آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات ایران تحت برنامه جامع اقدام مشترک ادامه می‌دهیم. ایران به تعهدات مرتبط هسته‌ای خود در چارچوب برجام ادامه می‌دهد. من بارها گفتم که ادامه اجرای کامل این تعهدات توسط ایران ضروری است. پیش‌تر هم 3 نهاد اطلاعاتی امریکا (اف‌بی‌ای، سیا و سازمان امنیت ملی امریکا) در نشست روز سه شنبه مجلس سنا بود در گزارش‌های متعدد اطلاعاتی با تاکید بر پایداری ایران نسبت به مفاد برجام حتی پس از خروج امریکا از توافق نامه گفتند: ایران در هشت ماه گذشته و پس از خروج رییس‌جمهور ترامپ از این توافق نامه، به معاهدات آن متعهد بوده است.