چگونگی احراز هویت برای خدمات نقل و انتقال سهام

10:40 - 1400/01/21
دبیر کل کانون دفاتر پیشخوان دولت درباره علت احراز هویت سهام داران بورس در دفاتر پیشخوان دولت توضیح داد.

خبرگزاری صداوسیما: علی فلاح حقیقی در این باره تصریح کرد: به استناد ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه T همه امور قابل برون سپاری توسط دستگاه های اجرایی باید از طریق دفاتر پیشخوان دولت صورت پذیرد که یکی از این فرآیندها که هم اکنون در این دفاتر انجام می شود، احراز هویت سهامداران بورس است.

وی گفت: در همین چارچوب سپرده گذاری مرکزی (سمات) نسبت به ارجاع خدمات مربوط کارگذاری های بورسی موضوع احراز هویت افراد را به شبکه دفاتر پیشخوان دولت سپرده است.

فلاح حقیقی افزود: اخیرا مباحثی درباره ارائه نشدن خدمات با کیفیت در دفاتر پیشخوان در این زمینه مطرح شده است که باید اعلام کرد دفاتر پیشخوان با توجه به گستردگی که در سراسر کشور دارند امکان دسترسی راحت را به همه مردم در نزدیک ترین نقطه به منازلشان فراهم کرده است و با توجه به زیرساخت های الکترونیکی پیش بینی شده در این شبکه امکان احراز هویت متقاضیان با عکس وجود دارد.دبیر کل کانون دفاتر پیشخوان دولت با بیان اینکه به زودی نقل و انتقال سهام عدالت هم در برنامه دولت قرار می گیرد، اضافه کرد: این احراز هویت به این علت است که شاید یکی از سهامداران فوت شده باشد و در احراز هویت آنها برای خدمات آتی نقل و انتقال سهام از این حیث حائز اهمیت است و به هیچ وجه جنبه مادی یا اخذ وجه از مردم به علت یک فرآیند اضافه وجود ندارد.

وی گفت: این موضوع با ثبت نام اولیه که افراد برای خرید سهام انجام می دهند ، متفاوت است زیرا پس از ثبت نام اولیه ممکن است برای سهام دار اتفاقاتی رخ داده باشد که بعدا این نقل و انتقال سهام متوجه افرادی می شود که مالکیتش را بر عهده دارند.

فلاح حقیقی درباره نرخ تعیین احراز هویت سهام داران در دفاتر پیشخوان هم افزود: نرخ خدمات در همه دفاتر پیشخوان یکسان است و همه در سراسر کشور برای این خدمت تنها باید مبلغ 5 هزار تومان پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: هموطنان گرامی در صورت مشاهده هر گونه تخلف و اخذ وجه اضافی می توانند با سامانه 195 یا شماره تلفن 61912222 کانون کشوری خدمات پیشخوان دولت تماس بگیرند.

دبیر کل کانون دفاتر پیشخوان دولت درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در صدور کارت هوشمند ملی هم گفت: تا زمانی که مردم کارت هوشمند ملی جدید را دریافت نکرده باشند کارت قدیمی همچنان معتبر است و با مراجعه به مراکز مختلف می توانند از آن استفاده کنند.

فلاح حقیقی اضافه کرد: تمهیداتی که سازمان ثبت احوال اندیشیده، این است که از طریق استعلامات الکترونیکی به واسطه ثبت اطلاعات افراد، امکان ارائه خدمات در دستگاه های مختلف وجود دارد.

وی ادامه داد: چندی پیش برخی اعلام می کردند که در مراجعه به بانک ها چون کارت ملی ندارند انجام امور بانکی آنها با مشکل مواجه شده است که در این خصوص با توجه به وجود فیزیک کارت قدیمی افراد می توانند تا وصول کارت جدید از خدمات بانکی بهره مند شوند البته در برنامه ریزی هایی که صورت گرفته سازمان ثبت احوال در حال پیگیری صدور و چاپ کارت هوشمند ملی است که به مرور زمان از طریق پیامک به مردم برای تحویل کارت های جدید اطلاع رسانی خواهد شد