با بروز نگرانی در زمینه احتمال کاهش تولید نفت شیل رقم خورد

بازگشت نفت به مدار صعود

10:16 - 1400/01/21
در پی بروز نگرانی در زمینه احتمال کاهش تولید نفت شیل آمریکا در سال آینده قیمت نفت خام در معاملات روز دوشنبه وارد محدوده مثبت شد.
بازگشت نفت به مدار صعود

بازار نفت در هفته گذشته سقوطی ملموس را تجربه کرد؛ به گونه‌ای که نفت برنت و وست‌تگزاس به میزان 11 درصد در مدت مذکور ارزان شدند. نفت خام در ماه اکتبر سال جاری میلادی به اوج قیمت خود رسیده بود و هم‌اکنون 35 درصد پایین‌تر از رکورد مذکور معامله می‌شود.

در پی افت شدید قیمت نفت خبر رسید که برخی از شرکت‌های تولید نفت شیل آمریکا در حال تجدید نظر در طرح‌های توسعه سال آینده خود هستند و بعضی نیز از احتمال کاهش تولید در صورت تداوم روند نزولی قیمت سخن به میان آورده‌اند. انتشار این اخبار به بهبود نسبی فضای معاملات در اولین روز کاری هفته منجر شد. با وجود این، به علت تعطیلی برخی از کشورها و نیمه‌تعطیل بودن بازارها در بعضی از اقتصاد‌های بزرگ جهان، حجم معاملات در روز جاری چندان بالا نیست.

هم‌اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه فوریه با افزایشی 0/7 درصدی در سطح 54/4 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه فوریه به همین میزان ارزان شده و به 45/9 دلار رسیده است.