نشانه‌های احتمالی در عملکرد « وبصادر »

10:15 - 1400/01/21
صورت‌های مالی حسابرسی شده بانک صادرات ایران که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد، تحولات مثبتی در عملکرد سال‌جاری این بانک رخ داده و همین تحولات زمینه ساز قرارگیری بانک صادرات در مسیر متفاوتی است.

بانک صادرات ایران: بررسی ابتدایی در نگاه اول در ترازنامه بانک صادرات نشان می‌دهد موجودی نقدی، افزابش داشت و به عدد ۹۶۷۳ میلیارد تومان رسید. در طرف دیگر ترازنامه، بدهی این بانک به سایر بانک‌ها و موسسه‌ها ۳۸ درصد کاهش داشت.

طبق صورت‌های سود و زیان بانک، حسابرس نیز بر صورت‌های مالی این بانک صحه گذاشت؛ به‌عبارتی جمع درآمدهای بانک صادرات در ۶ ماه امسال به نسبت ۶ ماه سال گذشته ۱۸۱ درصد معادل ۲۳۱۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

در دیگر کفه ترازوی بانک یعنی هزینه‌ها، تنها شاهد افزایش ۲۸ درصدی هزینه‌ها معادل ۹۸۸ میلیارد تومانی هستیم که در مقابل با رشد درآمدها رقم چشمگیری محسوب نمی‌شود. در نهایت افزایش درآمد‌های ۲۳۱۴ میلیارد تومانی در مقابل افزایش هزینه‌های ۹۸۸ میلیارد تومانی سبب شد افزایش درآمدها در بانک صادرات از هزینه‌ها پیشی گرفت و همین امر زیان بانک را با کاهش همراه کرد.

با بررسی صورت‌های مالی «وبصادر» می‌توان به روشنی دریافت که روندهای حاکم بر بانک نشان از بهبود و ارتقای شاخص‌های عملکردی دارد و امید به سودآوری و قرارگرفتن در منطقه سود را در میان‌مدت ایجاد کرده است.