پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

10:13 - 1400/01/21
در معاملات روز سه‌شنبه به دنبال افت شاخص دلار، قیمت طلا وارد محدوده مثبت شده است. از منظر تکنیکال چشم‌انداز روشنی پیش روی طلا در بازه روزانه قرار دارد.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

دنیای بورس- محمد نجفی

وضعیت بازار طلا در روز سه‌شنبه

شاخص دلار از شب گذشته روندی نزولی به خود گرفت و روز جاری نیز از مرز 97 واحد فروافتاد. در پی این امر تقاضا برای طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت و قیمت این محصول وارد محدوده مثبت شد. همانگونه که در خبر بازار ارز گفته شد، نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا از فردا آغاز به کار خواهد کرد و در این میان بر طبق برآوردهای بخشی از فعالان اقتصادی احتمال دارد که اعضای فدرال رزرو روند افزایش تدریجی نرخ بهره را پس از این نشست متوقف کنند. اظهار نظرهای برخی از اعضای بلندپایه از جمله جروم پاول، رئیس این نهاد در زمینه احتمال به سقف رسیدن نرخ بهره در برهه کنونی بر این تفکر دامن زده است. در آستانه این رویداد دلار آمریکا تضعیف شده و تقاضا برای دارایی‌های امن مانند فلزات قیمتی افزایش یافته است.

در معاملات امروز قیمت طلا در بازار آتی کامکس با افزایشی 60 سنتی در سطح 1252/4 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول بیش از 2 دلار گران شده و در سطح 1248/5 دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی سه‌‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

سیگنال‌های نزولی: سیگنال نزولی قابل ذکری در دست نیست.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1244 دلار) و 13 روزه (1240 دلار) قرار داشته و در سطوح فراتر از میانگین  موزون نمایی 62 روزه (1226 دلار) تثبیت شده است. نمودار RSI روندی صعودی به خود گرفته است.

سیگنال تایید: هیستوگرام MACD در حال شکستن خط سیگنال است.

حمایت‌های پیش‌رو: اولین حمایت مهم در سطح میانگین 5 روزه (1244 دلار) قرار دارد و حمایت بعدی در سطح  میانگین 13 روزه (1240دلار) دیده می‌شود.

مقاومت‌های پیش‌رو: ناحیه مقاومت مهمی در سطح 1250 تا 1252 دلار  وجود دارد. مقاومت مهم بعدی در سطح  1257 دلار است.

نتیجه‌گیری: چشم انداز روشنی پیش روی طلا در بازه روزانه قرار دارد اما شرط تداوم روند صعودی، عدم نفوذ به میانگین 5 روزه است.