معاملات مبهم نفت خام در اولین روز کاری هفته

نفت برنت به 62 دلار رسید

10:07 - 1400/01/21
با آغاز معاملات در بازار انرژی، قیمت نفت برنت به لطف تصمیم اوپک بر سر کاهش تولید در مسیر صعودی قرار گرفت اما نفت وست تگزاس وارد محدوده منفی شد.

روز جمعه اعضای اوپک به همراه کشورهای غیر عضو حاضر بر در برنامه کاهش تولید بر سر پایین آوردن 1/2 میلیون بشکه از سطح تولید خود به توافق رسیدند و همین امر منجر به رشد قیمت نفت در پایان هفته گذشته شد. با آغاز معاملات در هفته جدید این روند تداوم یافت و قیمت نفت برنت وارد محدوده مثبت شد. انتشار خبر افزایش واردات نفت از سوی چین به بیش از 10 میلیون بشکه در روز نیز در بهبود معاملات نفت برنت تاثیرگذار بود.

در این میان نفت وست تگزاس با کاهش قیمت مختصری مواجه شد. فعالان بازار بر این اعتقاد هستند که با کاهش تولید اوپک، کشورهای آمریکای شمالی این فرصت را دارند که تولید نفت خود را بالا ببرند. به این ترتیب با بهبود چشم‌انداز تولید نفت در منطقه مذکور، قیمت نفت وست تگزاس زیر فشار قرار گرفت.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه فوریه با افزایشی 0/5 درصدی در سطح 62 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه ژانویه به میزان 0/2 درصد ارزان شده و به 52/5 دلار رسیده است.