فروش ۷۰۰ هزار بشکه نفت در ۳ معامله

09:46 - 1400/01/21
۷۰۰ هزار بشکه در ۳ محموله ۲۵۰، ۲۴۵ و ۲۱۰ هزار بشکه‌ای با قیمت ۶۴ دلار و ۹۷ سنت فروخته شد.

دنیای بورس: علی حسینی؛ مدیرعامل در این خصوص عنوان کرد: در دومین مرحله عرضه از نفت در بورس انرژی، مشخصات عرضه تا حدی نسبت به مرحله اول تسهیل شده بود و قیمت پایه نفت براساس قیمت جهانی بازار نفت کاهش پیدا کرد.

به گفته وی دوره تسویه ارزی معامله در این دوره از 50 روز به 60 روز افزایش پیدا کرد و البته در مراحل بعدی بازهم شرایط فروش برای خریداران تسهیل می‌شود. براساس اطلاعیه عرضه هم شرکت‌های حقوقی داخلی و هم شرکت‌های حقوقی خارجی خریداران نفت خام بودند که در سه معامله تمامی 700 هزار بشکه را خریداری کردند.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از شرایط عرضه مانند مرحله اول بود گفت: 10 درصد ارزش خرید ازجانب خریداران پیش پرداخت شده، 10 درصد را باید به صورت نقدی بدهد و 80 درصد را به صورت ارزی با شرکت ملی نفت تسویه می‌کنند.

مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به اینکه مراحل معاملاتی در بورس انرژی به سرعت انجام می‌شود، گفت: هر عرضه در بورس انرژی حدود 24 دقیقه طول می‌کشد و این معامله هم در همین شرایط زمانی انجام شد.

در هر عرضه ای که انجام می‌شود شرکت ملی نفت بازخورد آن را مورد بررسی قرار می دهد و نسبت به عرضه‌های آینده تصمیم گیری می‌کند. در مرحله اول 280 هزار بشکه و در مرحله دوم 700 هزار بشکه در بورس انرژی فروخته شد.