شرط خرید و فروش دلار در صرافی‌ها

09:21 - 1400/01/21
همه صرافی‌های مجاز ملزم به ثبت قیمت‌ها در کانال ۱۰ هزار تومان هستند و در صورت خرید دراین کانال می‌تواند مبادرت به فروش کنند. پیش‌تر بانک مرکزی و رییس جمهور در این باره نیز صحبت کرده بودند.

کانون صرافان ایرانیان: کانون صرافی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه صرافی‌های مجاز عضو کانون موظف هستند خرید و فروش را در کانال ۱۰ هزار تومان روی تابلوها ثبت کنند و در صورتی که در این کانال خریداری کردند مبادرت به فروش آن کنند. در روز چهارشنبه هفته سپری شده بررسی شعب ارزی بانک‌ها از این حکایت دارد که قیمتی که آن‌ها حاضرند دلار را از مردم بخرند برای دلار از ۹۵۰۰ و یورو و از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز شده است. این نرخ‌ها البته ثابت نیست و ممکن است در طول روز متغیر باشد. 

پیش‌تر بانک مرکزی اعلام کرده بود: فروش ارز به صورت اسکناس تا سقف پنج هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها توسط آن صرافی‌ بر مبنای نرخ بازار صرفا با ثبت در «سامانه نظارت ارز (سنا)» علاوه بر موارد ٢٣ گانه اعلامی در نامه عمومی مورد اشاره با رعایت مقررات ارزی بلامانع است. حسن روحانی؛ رییس جمهور هم در سخنانی گفته بود به بانک مرکزی برای تنظیم بازار اختیارات کامل داده شده است. به گفته رییس جمهور اینکه بگویند دولت می‌خواهد از بالا رفتن ارز، ریال به دست بیاورد، دروغ و تهمت است. روحانی همچنین تاکید کرد: ️قیمت ارز باید واقعی و متعادل بماند.