مجمع توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه برگزار شد

زمان راه‌اندازی 2 پروژه جدید « میدکو »

09:19 - 1400/01/21
پس از انتخاب اعضای جدید هیات مدیره توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، «میدکو» چارچوب‌ زمانی دو پروژه جدید در حال راه‌اندازی را ترسیم کرد.

دنیای بورس: مجمع عمومی به‌طور فوق‌العاده و مجمع عمومی فوق العاده توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با حضور صاحبان بیش از ۹۲ درصد سهام برگزار شد.

در این جلسه برای تعیین اعضای هیات مدیره، علیرضا ابراهیمی؛ مدیر برنامه ریزی، توسعه و تکنولوژی گزارشی از عملکرد ۹ ماهه (از ابتدای دی ماه ۱۳۹۶ تا پایان شهریور ۱۳۹۷) درخصوص آخرین وضعیت پروژه‌ها، معادن و کارخانه‌های میدکو ارائه کرد، سپس پورمند، مدیر عامل میدکو توضیحات لازم را درخصوص سوالات مطرح شده سهامداران ارائه کرد.

به گفته ابراهیمی، هلدینگ میدکو در مدت ذکر شده در ۱۰ معدن بزرگ کشور فعالیت استخراجی صورت داده که ماده معدنی این معادن عبارت بودند از: مس، زغال‌سنگ، کوارتز و آهک.

ابراهیمی میزان ماده معدنی استخراج شده از این معادن را در مجموع 3.9 میلیون تن اعلام کرد و گفت: برای استخراج این میزان ماده معدنی ۴۴ میلیون تن باطله‌برداری صورت گرفت. همچنین جمع کل عملیات خاکی در معادن تحت بهره‌برداری شرکت میدکو در مدت اعلام شده برابر 47.9 میلیون تن بود.

وی به ارائه گزارشی از عملکرد کارخانه‌های فعال هلدینگ میدکو در ۹ ماه گذشته پرداخت و تصریح کرد: درمجموع از ۹ کارخانه در حال تولید این شرکت (فولادسازی بردسیر، مس کاتدی شهربابک، فولادسازی زرند، آهک و دولومیت کرمان، کارخانه فرآوری زغال طبس، سامانه خنک‌سازی کک به روش خشک، تجهیز معدن زغال‌سنگ خمرود، واحد احیا فولادسازی بوتیا و سامانه جامع اطلاعاتی میدکو) در ۹ ماه سال مالی برابر ۸میلیون تن محصول تولید کرده‌اند.

به گفته مدیر برنامه‌ریزی، توسعه و تکنولوژی از ۲۳پروژه تعریف شده برای هلدینگ میدکو، تاکنون ۱۴ پروژه به بهره‌برداری رسیده و فولاد بردسیر و مس کاتدی شهر بابک نیز در مرحله راه‌اندازی هستند. علی اصغر پورمند؛ مدیرعامل هلدینگ میدکو در خصوص زمان راه‌اندازی دو پروژه فولاد بردسیر و مس کاتدی شهر بابک گفت: مراحل نصب و راه‌اندازی واحد فولاد بردسیر به اتمام رسیده است و آخرین تجهیزات این واحد درحال ترخیص از گمرک است و تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین قسمت عمده نصب تجهیزات فولاد زرند نیز به اتمام رسیده و نصب این واحد تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های سرمایه‌گذاری پارس آریان، مبنای خاورمیانه، تامین مسکن گروه مالی پاسارگاد، تامین آتیه سرمایه انسانی پاسارگاد، راهبرد سرمایه ایرانیان، لیزینگ پاسارگاد و مدبران تجارت ایرانیان به‌عنوان نامزدهای اعضای هیات مدیره اعلام آمادگی کردند که از میان نامزدهای معرفی شده ۵ شرکت به‌عنوان اعضای اصلی هیات مدیره میدکو انتخاب و معرفی می‌شوند. همچنین در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده جهت تصویب اساسنامه که با حضور بیش از ۹۲ در‌صد از صاحبان سهام برگزار شد، اساسنامه شرکت بر اساس نمونه مدنظر سازمان بورس و اوراق بهادار اصلاح و به تصویب رسید.