برنامه مزایده سهام و زمین دو بانک بورسی

16:52 - 1400/01/18
مزایده فروش دارایی‌های مازاد بانک‌ها در قالب زمین و سهام همچنان در قالب رویکردهای چابک‌سازی ساختار مالی در دستور کار قرار دارد. پست بانک ایران و گروه مالی ملت در تازه‌ترین اقدام فروش اموال و دارایی‌های مازاد را در قالب زمین و سهام اعلام کردند.

دنیای بورس: گزارش معاون وزیر اقتصاد حکایت از فروش 16 هزار میلیارد تومان اموال مازاد توسط بانک‌ها دارد. اگر چه بانک‌ها گزارش جدیدی در خصوص برنامه فروش دارایی‌ها را در دستور کار دارند اما اوضاع رکودی در بازار ملک دشواری مسیر فروش دارایی‌های راکد بانک‌ها را که بیش آن‌ها از جنس زمن و ملک است را دو چندان کرده است. در تازه‌ترین اطلاعیه مزایده پست بانک ایران از برنامه فروش 69 رقبه ملکی خبر داد. در همین حال گروه مالی ملت نیز از برنامه مزایده واگذاری 16.15 درصدی سهام شرکت عمران و مسکن‌سازان استان قزوین و 20 درصدی سهام عمران و مسکن‌سازان استان لرستان خبر داد.

البته علاوه بر بانک‌ها در دیگر شرکت‌ها موضوع فروش دارایی‌های مازاد برای چابک‍‌سازی ساختار مالی در دستور کار است؛ به طوریکه شرکت شاهد در نظر دارد یک قطعه زمین به مساحت 8 هزار و 842 مترمربع در شهران تهران به فروش برساند.

برنامه مزایده سهام و زمین دو بانک بورسی4