گفت‌وگوهای دوجانبه با اروپایی‌ها ادامه دارد

تمجید چین و پاکستان از پایبندی ایران به برجام

16:49 - 1400/01/18
چین و پاکستان در حالی پایبندی ایران به برجام را در گزارش آژانس هسته‌ای مورد تمجید قرار دادند که ایران تاکید کرده همچنان گفت‌وگوهای برجامی را با اروپا از طریق کانال‌های متعدد برای براوردن خواسته‌های اصلی ادامه می‌دهد. پیش‌تر اتحادیه اروپا نیز با تاکید بر ادامعه مذاکرات پایبندی ایران به برجام را نشانه خوبی توصیف کرده بود.

دنیای بورس: هوا چانیینگ؛ سخنگوی وزارت امورخارجه چین در پاسخ به سوالی درخصوص انتشار گزارش مدیرکل آژانس گفت: ما از این گزارش که مدیرکل آژانس منتشر کرده آگاهی داریم. این دوازدهمین بار پیاپی است که آژانس پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش ذیل برجام را تایید می‌کند. سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه کرد: ما از این تلاش‌های انجام‌شده توسط ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال و تمجید می‌کنیم. چین امیدوار است تمامی طرف‌های ذی‌ربط، در راستای منافع مشترک جامعه بین‌المللی، دورنمای بزرگ‌تر و دیرپاتر را در نظر داشته باشند و به محافظت از برجام و اجرای آن ادامه دهند.

شاه‌محمود قریشی؛ وزیر امورخارجه پاکستان هم در دیدار با محمد جواد ظریف؛ همتای ایرانی خود حمایت پاکستان از موضع ایران در پایبندی به توافق هسته‌ای را ابراز کرد. حمایت‌ها از پایبندی ایران به برجام در حالی مورد استقبال برخی از کشورهای همسایه و چین و روسیه قرار گرفته که روز گذشته گفت‌وگوهای دو جانبه برجامی ایران و انگلیس دنبال شد. تهران همچنان روی ماندن در برجام در صورت برآورد خواسته‌هایش از طریق دول اروپایی تاکید دارد.

در همین رابطه نیز بخوانید: دلیل ماندن ایران در برجام