علی لاریجانی: سوال از روحانی به قوه قضاییه نمی‌رود

16:31 - 1400/01/18
5 سوال مجلس از رییس جمهور آنچنان که رییس مجلس می‌گوید قابل ارسال به قوه قضاییه نیست.

دنیای بورس: علی لاریجانی؛ رییس مجلس ایران روز چهارشنبه هفتم شهریور (۲۹ اوت) در پاسخ به تذکر یک نماینده در مورد ارسال نشدن سوال از رییس‌جمهور به قوه قضاییه گفت: اگر در عناوینی که نمایندگان به عنوان سوال مطرح کردند، کلمه‌ای به عنوان استنکاف و نقض قانون ذکر می‌کردند، مجلس می‌توانست چنین اقدامی انجام دهد اما در حال حاضر چنین عنوانی ذکر نشده است.

به گفته وی نمایندگان می‌توانند مطابق ماده ۲۳۶ این اقدام را انجام داده و موارد استنکاف و نقض قانون را به قوه قضائیه ارسال کنید اما در قالب سوال از رییس‌جمهور امکان‌پذیر نیست. به گفته لاریجانی سوال از حسن روحانی کار عبثی نبود اما امکان اقدام قانونی در این رابطه وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش هم استیضاح می‌شود

در همین حال از مجلس همچنین خبر می‌رسد نمایندگان متقاضی استیضاح محمد بطحایی؛ وزیر آموزش و پرورش از توضیح‌های او قانع نشدند و در ادامه درخواست استیضاح را به هیات رئیسه مجلس ارجاع داده‌اند. وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم امروز برای ارائه توضیح‌های در کمیسیون یادشده حاضر شده بود.

به گفته میرحمایت میرزاده؛ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روند اجرای سند تحول بنیادین، پیگیری مطالبات فرهنگیان، داشتن رابطه به جای ضابطه در انتخاب مسئولان، کاهش اعتبارات، عدم پایبندی به برنامه‌های ارائه شده در روز رای اعتماد و محتوای کتاب‌های درسی از جمله محورهای استیضاح هستند. پیش‌تر استیضاح محمد شریعتمداری؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت به هیات رییسه مجلس تقدیم شده بود.