٢٤ تفاهم‎نامه با غول‌های نفتی جهان

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این‎که تاکنون ١٢ تفاهم‎نامه با شرکت‎های خارجی در صنعت نفت امضا شده است، گفت: به زودی ١٠ تا ١٢ تفاهم دیگر نفتی امضا می شود.

شانا: غلامرضا منوچهری با بیان این‌که «امنیت سرمایه گذاری» در صنعت نفت و گاز ایران یکی از الزام‎هایی بوده که شرکت ملی نفت ایران نسبت به آن همواره پایبند بوده است، گفت: در حوزه عملیاتی هم سرمایه گذاری در بخش بالادستی نفت و گاز کشور دارای امنیت بالایی است.

وی با تاکید بر این‎که با توجه به سطوح کنونی قیمت نفت، سرمایه گذاری در پروژه‎های بالادستی صنعت نفت جهان توجیه اقتصادی بالایی ندارد، تصریح کرد: سرمایه گذاری برای توسعه میدان‎های نفتی در آب‎های عمیق در خلیج مکزیک یا توسعه میدان‎های نامتعارف شیل اویل و شیل گس‎ها فاقد توجیه اقتصادی لازم است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این‎که در سطوح کنونی قیمت نفت خام، ریسک سرمایه گذاری در میدان‎های نفت و گاز کشور پایین است، اظهار کرد: هم اکنون هزینه تولید نفت و گاز در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان بسیار پایین بوده که این موضوع انگیزه سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز کشور ازسوی شرکت‌های بین‌المللی را دو چندان کرده است.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: شرکت ملی نفت ایران تاکنون برای توسعه میدان‎های نفت و گاز با ١٢ شرکت بین‌المللی همچون شرکت انگلیسی-هلندی «شل»، «توتال» فرانسه، «اینپکس» ژاپن، «گازپروم» نفت روسیه و ... تفاهم‎نامه مطالعاتی و همکاری امضا کرده است.

منوچهری تاکید کرد: پیش بینی می شود به زودی ١٠ تا ١٢ تفاهم‎نامه همکاری با دیگر شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در بخش بالادستی صنعت نفت امضا شود.

Submitted by admin on