نماد « های وب » چه وقت بازگشایی می‌شود؟  

14:29 - 1400/01/18
مدیرعامل داده گستر عصر نوین با اعلام تعیین شرایط خاص برای انتخاب بازارگردان و انجام مذاکراتی، زمان تقریبی بازگشایی نماد «های وب» را اعلام کرد.

بورس پرس: ایمان میری که اخیرا به مواضع سازمان بورس و الزام به حسابرسی ویژه، وضعیت قبل از عرضه اولیه سهام ، آثار احتمالی ناشی از نظر اولیه سازمان حسابرسی و وضعیت توافق نامه با پارس آنلاین توضیح‌های بلندی داده درباره شرایط و زمان بازگشایی «های وب» می‌گوید: همه مقدمات برای بازگشایی نماد فراهم شده و بعد از اتمام سپرده گذاری سهام برای بازارگردانی نزد سپرده‌گذاری سهام ، فرایند تعیین بازارگردان درحال انجام است.

سازمان بورس برای بازارگردانی سهام «های وب» شرایط خاصی را از 10 مرداد تعیین کرده که منجر به سخت تر شدن انتخاب بازارگردان شده است. یکی از این شرایط انتخاب بازارگردان فقط از بین شرکت‌های تامین سرمایه فعال است که به گفته میری مجموعه تاکنون هم با سه شرکت مذاکرات اولیه شده است.

دامنه نوسان دو درصدی و حجم مبنای 4.5 برابری نسبت به حجم مبنای معمولی از دیگر شرایط خاصی است که باعث بروز چالش هایی برای بازارگردانی سهام شده با این حال مدیرعامل «های وب» تاکید دارد: هماهنگی و مذاکره برای انتخاب بازارگردان نهایی ادامه دارد.

میری در برابر این سوال که با این اوصاف زمان تقریبی بازگشایی نماد «های وب» چه وقت خواهد بود؟ گفت: آنچه مسلم است این رویداد امروز نخواهد بود و همه تلاش‌ها برای بازگشایی نماد در هفته آینده بکار گرفته خواهد شد تا بعد از تعیین بازارگردان ، بورس نسبت به بازگشایی نماد تصمیم بگیرد. پیش‌تر حسین عبده تبریزی؛ عضو شورای عالی بوررس به طور تلویحی امروز را برای بازگشایی نماد های وب محتمل دانسته بود.