آیا خودروسازان باید نگران تامین ورق باشند؟

برنامه « فولاد » در دوران تحریم

14:12 - 1400/01/18
براساس گزارش مدیران فولاد مبارکه برای دوره تحریم‌ها مشکلی نخواهد داشت زیرا مواد اولیه بومی‌سازی شده و در این راستا توجه به شرکت‍‌های دانش بنیان را نیز در دستور کار قرار داده است. پیش‌تر نسبت به موضوع تامین ورق خودروسازان ابراز نگرانی شده بود که البته مدیرعامل «فولاد» ‌می‌گوید خودروسازان در این باره نباید دغدغه‌ای داشته باشند.

دنیای بورس: دهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد و ریخته گری با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی در اصفهان برگزار شد. فولاد مبارکه یکی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه است که در گزارشی جدید تاکید کرده صنعت فولاد کشور تا ۸۵ درصد به خودکفایی رسیده و با فشار تحریم‌ها ۱۵ درصد باقی مانده نیز بومی سازی می‌شود زیرا زنجیره صنعت فولادسازی به دنبال بهره‌گیری فرصت از تهدید است.

فولادمبارکه یکی از شرکت‌هایی است که اغلب مواد اولیه وارداتی موردنیاز را بومی سازی کرده و به دنبال خودکفایی ۱۰۰ درصدی است. مدیران این مجموعه فولادی می‌گویند بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه سازندگان قطعات، تولیدکنندگان مواد اولیه و شرکت‌های دانش بنیان به صنعت فولاد هستند.

بهرام سبحانی؛ مدیرعامل «فولاد» در تایید این موضوع عنوان می‌کند: با استفاده از ظرفیت‌های علمی یک شرکت دانش بنیان وارد فرایند تولید کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت فولاد شده و در تولید آهن اسفنجی ۱۰۰ درصد خودکفا شده‌ایم. مدیرعامل همچنین از ساخت الکترودهای گرافیکی مورد نیاز صنعت فولاد در یک سال و نیم آینده خبر داد و گفته: حمایت از تولیدکنندگان داخلی از دیگر سیاست‌های «فولاد» بوده و بر این اساس خودروسازان نگران تامین ورق موردنیاز نباشند.

در همین رابطه نیز «ماین نیوز» در گزارشی نوشت سندیکای لوله و پروفیل با انتشار نامه‌ای از توافق تولیدکنندگان لوله و پروفیل و فولاد مبارکه در خصوص ارتقای سطح همکاری‌ها و بررسی شرایط بازار محصول‌های فولادی خبر داد که محمود اکبری؛ معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه موارد مطرح شده را غیرعملیاتی دانسته است.

در همین رابطه نیز بخوانید: ورود مجلس به ماجرای قیمت گذاری فولادی‌ها