افق کوروش به زودی بورسی می‌شود

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش از ورود این شرکت به تابلوی اصلی بازار بورس در دوماه آینده خبر داد.

دنیای بورس: امیر خسرو فخریان با اشاره اینکه فروشگاه افق کوروش به سهامی عام تبدیل شده است، گفت: این فروشگاه به‌عنوان اولین فروشگاه زنجیره‌ای در تابلوی اصلی بورس با سرمایه ۵۰ میلیارد‌ تومان عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌های توسعه‌ای از جمله تخفیف‌های بیشتر در سبد کالایی، برای کمک به خرید خانواده‌ها و اعطای فرانچایز به کسب و کارها همراه با تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی بدون بهره را در دستور کار داریم. فخریان افتتاح فروشگاه‌های زنجیره‌ای در خارج از کشور را عاملی برای توسعه صادرات غیرنفتی عنوان کرد و  گفت: دو فروشگاه افق کوروش در شهر بغداد افتتاح شده که بنا است این تعداد را به ۵۰ شعبه برسانیم. همچنین در برنامه است که در ۱۰ کشور خارجی شعبه ایجاد کنیم.

به گفته وی نوسان‌های نرخ ارز باعث افزایش ۳۰ درصدی قیمت کالاهای خرده فروشی شده است. امکان دارد کالاهایی که افزایش قیمت داشته‌اند، کاهش پیدا کنند.

کوروش در ۲۴۰ شهر و ۳۱ استان حضور دارد، هزار و شانزدهمین فروشگاه کوروش اواخر هفته گذشته افتتاح شد که تعداد این فروشگاه‌ها تا پایان سال جاری به ۱۵۰۰ خواهد رسید. تعداد افراد شاغل این فروشگاه ۷ هزار نفر هستند. کوروش در سال ۹۶ جزو ۱۰۰ شرکت برتر بود که با عملکرد خوب فروشگاه در سال قبل، امسال حتما رتبه بهتری را به دست خواهد آورد.

بر مبنای آمار رسمی اعلام شده روزانه حدود ۴۵۰ هزار نفر از این فروشگاه در سراسر کشور خرید می‌کنند. برنامه افق کوروش تا سال ۱۴۰۴ این است که در میان ۲۵۰ شرکت بزرگ خرده فروش دنیا باشد که لازمه آن، رساندن سطح فروش به ۴ میلیارد دلار است.

Submitted by admin on