تثبیت پوند در کف 11 ماهه

13:32 - 1400/01/18
با افزایش نگرانی در زمینه شیوه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ارزش پوند در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح در 11 ماه اخیر رسید.

برخی مقامات دولت بریتانیا همچون وزیر بازرگانی این کشور در روزهای اخیر از احتمال عدم حصول توافق میان این کشور با اتحادیه اروپا و خروج سخت از اتحادیه سخن به میان آوردند امری که بر معاملات پوند فشار زیادی وارد کرد. شب گذشته نرخ برابری پوند- دلار آمریکا به 1/292 رسید که این رقم از اوایل سپتامبر سال گذشته تا کنون در بازار دیده نشده بود. صبح امروز نرخ برابری دو ارز در سطح 1/294 قرار دارد.

در این میان با افزایش نگرای در زمینه تبعات جنگ تجاری میان چین و آمریکا ، تقاضا برای دلار آمریکا از شب گذشته افزایش یافت. دلار آمریکا در برابر بسیاری از ارزهای اروپایی نقش دارایی امن را در کوتاه مدت بازی می‌کند.

امروز در تقویم اقتصادی رویدادهای مهمی به چشم می خورد. کمتر از نیم ساعت دیگر بیانیه نشست بانک مرکزی نیوزلند منتشر خواهد شد و امشب نیز گزارش فرصت‌های شغلی ایجاد شدخ در آمریکا در ماه جولای به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید. نتیجه این دو گزارش می تواند نوسان ملموسی را در بازار ارز ایجاد کند.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز ‌چهارشنبه بدون تغییری ملموس به 95/35 واحد رسیده است.