سقوط شدید قیمت فلزات پایه در طول هفته

12:53 - 1400/01/18

بازار فلزات پایه در این هفته نیز تحت تاثیر ادامه روند اصلاحی اخیر قرار گرفت و شاهد افت ملموس قیمت بیشتر محصولات معاملاتی این بازار بودیم.

معاملات کم حجم این هفته به خصوص در روزهای پایانی منجر به افزایش دامنه نوسان قیمت روزانه فلزات پایه گردید و شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران در روزهای واپسین سال 2016 نیز قیمت‌ها را بیش از پیش پایین آورد. در حالی که بسیاری از تحلیلگران از وجود عوامل بنیادی قوی در بازار فلزات پایه سخن به میان آورده و چشم انداز قیمتی این محصولات را مثبت ارزیابی می‌کنند، کماکان به نظر نمی‌رسد که شاهد بهبود اوضاع پیش از شروع معاملات در سال آینده میلادی باشیم.

مس در قراردادهای سه ماهه بازار لندن طی معاملات روز جمعه 0/89 درصد ارزان شد و به 5469 دلار در هر تن رسید و معاملات هفتگی را با بیش از پنج درصد افت قیمت به پایان برد. قیمت مس در قراردادهای نقدی به 5472 دلار رسیده است.

هر تن آلومینیوم تحت قرارداد سه ماهه با کاهشی 0/17 درصدی به 1719 دلار رسید و بدین ترتیب افزایش قیمتی 0/11 درصد را در طول هفته به ثبت رساند. گفتنی است آلومینیوم در معاملات نقدی لندن نیز در سطح 1721 دلار قرار گرفت.

همچنین هر تن روی تحت قرارداد سه ماهه با کاهشی دو درصدی به 2577 دلار رسید. قیمت این محصول در طول هفته بیش از پنج درصد کاهش یافته است. روی در بازار نقدی قیمت 2601 دلار را تجربه کرد.

دراین میان سرب برای تحویل در سه ماه آینده با بیش از دو درصد افت به قیمت 2073 دلار هر تن رسید. قیمت این محصول در طول هفته هفت درصد افت کرده است. قیمت در معاملات نقدی در سطح 2063 دلار گزارش می شود.