گمانه‌زنی‌های جدید از سناریوی قطع همکاری رنو

تولید تندر و ساندرو متوقف می‌شود؟

12:50 - 1400/01/18
در حالی که رنو از قطع همکاری‌ها متاثر از تحریم‌های آمریکا در زمان مشخص خبر داده که بر اساس گفته رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تولید خودروهای خانواده تندر ۹۰ و ساندرو متوقف نمی‌شود.

ایسنا: محمدرضا نجفی‌منش در این باره می‌گوید: رنو نیز همچون سایر شرکت‌های بین‌المللی از تحریم‌ها متاثر خواهد شد اما برخلاف آنچه که گفته شده، فعالیت‌هایش را در ایران متوقف نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه البته فعالیت‌های رنو نیز تحت تاثیر تحریم‌ها قرار می‌گیرد، تصریح کرد: تحریم‌ها باعث ایجاد مشکل در نقل و انتقال مالی خواهد شد که خود موجب کاهش سطح فعالیت‌ها می‌شود. رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: طبق بررسی ما سطح فعالیت‌های رنو در ایران به دلیل تحریم‌ها و مشکلات نقل و انتقال مالی کاهش خواهد یافت اما به هیچ وجه قطع نخواهد شد.

بنابراین برخلاف آنچه که گفته شده تولید محصول‌های فعلی رنو در ایران شامل خانواده تندر ۹۰ و ساندرو همچنان ادامه یافته و قطع نخواهد شد. نجفی‌منش با بیان اینکه رنو تمایلی به کاهش فعالیت‎های خود در ایران ندارد، ‌تصریح کرد: با این حال تحریم و مشکلات نقل و انتقال مالی فعالیت‌های رنو در ایران را محدود خواهد کرد.