نگاهی به عملکرد هفتگی دلار ایالات متحده

12:20 - 1400/01/18

با وجود فشار وارده بر بسیاری از بازارها از جمله بازار ارز در روزهای پایانی سال جاری تحت تاثیر فرآیند شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران، شاخص دلار ایالات متحده در این هفته توانست روندی مثبت را به ثبت برساند.

ارزش دلار ایالات متحده در این هفته توانست رشدی 0/14 درصدی را در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان پشت سر بگذارد که این روند بیشتر تحت تاثیر انتشار برخی گزارشات مثبت از اقتصاد آمریکا در اواسط هفته بود.

در این هفته انتشار سومین گزارش تجدید نظر شده تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در فصل سوم سال تبدیل به اصلی‌ترین عامل حمایت‌کننده از ارزش دلار شد. در حالی که فعالان اقتصادی روی رقم 3/2 درصد حساب می‌کردند.، در گزارش منتشر شده رقم رشد اقتصادی آمریکا در فصل سوم سال به میزان 3/5 درصد اعلام شد. از دیگر گزارشات مثبت اقتصادی این هفته می‌توان به گزارش میزان خانه‌های موجود و نوساز و همچنین گزارش انتظارات مصرف‌کنندگان دانشگاه میشیگان اشاره کرد. در مقابل افزایش تعداد میانگین چهار هفته ای درخواست‌های بیمه بیکاری منجر به تضعیف دلار شد.

گفتنی است که شاخص دلار با وجود افت مختصر در معاملات پایان هفته، سرانجام با رسیدن به 103/01 واحد توانست رشد 0/14 درصدی را در طول هفته پشت سر بگذارد.