واکنش ایران به لغو خرید نفت توسط هند

12:18 - 1400/01/18
در پی توقف توقف خدمات بیمه ای برخی شرکت‌های هندی به دلیل تحریم‌های جدید آمریکا ، ایران اخیرا محموله‌های نفتی ارسالی به هند را بیمه کرد. شرکت نفتی هندوستان پترولیوم به دلیل مشکلات بیمه‌ای خرید یک میلیون بشکه نفت از ایران را لغو کرده بود.

دنیای بورس: به گزارش رویترز، پس از آنکه برخی شرکت‌های هندی به دلیل تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران ارائه خدمات بیمه‌ای به محموله‌های نفتی ایران را متوقف کردند، ایران پیشنهاد کرده محموله‌های نفتی به مقصد هند را بیمه کند. این اقدام به تهران کمک خواهد کرد که عرضه نفت به دومین مشتری بزرگ ادامه دهد.

تهران اخیرا محموله‌های نفتی ارسالی به هند توسط تانکرهای شرکت ملی نفتکش ایران را بیمه کرده است. تهدید آمریکا به تشدید تحریم‌ها موجب شده شرکت‌های کشتیرانی و بیمه‌ای، حاضر به ارایه خدمات به محموله‌های ایران نشوند.

شرکت ایندین اویل بزرگترین پالایشگاه هند و شرکت بهارات پترولیوم دومین پالایشگاه بزرگ، خرید نفت از ایران توسط نفتکش‌های شرکت ملی نفتکش را که تحت بیمه شرکت‌های ایرانی قرار دارند آغاز کردند.

ایندین اویل که قرار بود در سال 19-2018 روزانه 180 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کند، پس از خودداری شرکت یونایتد ایندیا از ارائه خدمات بیمه‌ای، هفته گذشته نفت را با استفاده از سوپرتانکر دوون حمل کرده است.

این شرکت به دنبال خرید نفت از ایران با شرایط مشابه در ماه اوت است و ایران مسئولیت حمل نفت تا بنادر هند را بر عهده گرفته است. یک منبع آگاه در شرکت بیمه یونایتد ایندیا تایید کرد این شرکت ارائه خدمات بیمه‌ای به محموله‌های ایرانی را متوقف کرد.