رنو فرانسه از ایران می‌رود؟

12:18 - 1400/01/18
برخلاف وعده دو ماه پیش مدیرعامل رنو، مدیر اجرایی این شرکت فرانسوی گفت: احتمالا به منظور تبعیت از تحریم‌های آمریکا اقدام به توقف فعالیت‌ها در ایران می‌کند و دنبال فرصت‌های جدید به ویژه آفریقا می‌رود.

دنیای بورس: به گزارش بلومبرگ، تیری بولور در این باره می‌گوید: احتمالا به منظور تبعیت از تحریم‌های آمریکا فعالیت‌های رنو فرانسه در ایران متوقف خواهد شد.

به گفته وی رنو به دنبال فرصت‌های جدید به ویژه در آفریقا است تا از طریق ایجاد رشد قوی، فرصت‌های از دست رفته در بازار ایران را جبران کند.

از زمان لغو تحریم‌های ایران در ژانویه 2016، بازار این کشور به محلی برای رشد فروش محصول‌های شرکت‌های غربی تبدیل شده و حجم مبادلات تجاری ایران و اروپا به بیش از 10 میلیارد دلار رسیده اما آمریکا برجام را لغو کرده و به دنبال وضع مجدد تحریم‌ها است.

این درحالی است که کارلوس گون؛ مدیرعامل رنو اواخر خرداد و در جریان برگزاری مجمع سالانه به سهامداران این شرکت فرانسوی گفته بود: به رغم اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا در مرداد و با وجود اجبار احتمالی کاهش تولید، همچنان در ایران حضور خواهد داشت و شراکت و قرارداد 780 میلیون دلاری با ایدرو را حفظ خواهد کرد.