با اعلام برنامه مزایده سازمان خصوصی‌سازی مطرح شد

جزییات عرضه بزرگ سال ۹۷

11:07 - 1400/01/18
معاون واگذاری سهام و بنگاههای سازمان خصوصی سازی به تشریح جزییات واگذاری سهام کشت و صنعت و دامپروری مغان به عنوان عرضه بزرگ سال ۱۳۹۷ با شرایط ویژه پرداخت.

ایبنا: زهره عالی پور با بیان این که حدود ۶۳۰ بنگاه از گروه یک و دو واگذاری‌ها در برنامه عرضه های امسال سازمان خصوصی‌سازی قرار دارند گفت: بر این اساس در دوم مردادماه امسال تعداد ۱۶ بنگاه و شرکت‌ در مجموع با قیمت تقریبی ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای واگذاری به بخش های خصوصی و تعاونی آگهی شده اند که در میان آنها، نام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز وجود دارد.

در این عرضه ۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شامل ۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۳۰۷ هزار سهم این شرکت از طریق مزایده واگذار می‌شود.

میزان حصه نقدی مزایده

این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم ۵ هزار و ۵۳۴ ریال و ارزش کل پایه بیش از 1.7 هزار میلیارد تومان روی میز مزایده خواهد رفت و سپرده شرکت در این واگذاری نیز بیش از 52.8 میلیارد تومان تعیین و میزان حصه نقدی این مزایده نیز رقم ثابت 100 میلیارد تومان اعلام شد.

دو سال تنفس برای خریدار

خریدار باید اقساط خود را در مدت ۹ سال پرداخت کند، نکته قابل توجه در خصوص مزایده  ۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان این موضوع است که برای خریدار دو سال تنفس در پرداخت اولین قسط خود تعیین شده که این موضوع فرصت و جذابیت خوبی را برای خریداران جهت حضور در این مزایده فراهم کرد.

علاوه برآن بخش‌های خصوصی و تعاونی از مشوق های کاهش ۳ درصدی سود فروش اقساطی (۱۰ درصد) و افزایش دوره استمهال به مدت یک سوم و همچنین امکان پرداخت پلکانی برخوردار می‌شوند.

انجام عملیات کشاورزی و دامداری و ایجاد صنایع و فرآورده‌های کشاورزی و دامی هم مهمترین فعالیتهای شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را تشکیل می‌دهند.

در همین رابطه نیز بخوانید:‌  جزییات آغاز واگذاری‌ها در سال 97