تحلیل اخیر نشریه نیشن

نگاه ضد ایرانی ترامپ از کجا می‌آید؟

بنابر بر اعتقاد بسیاری از روزنامه‌نگاران، قدرتمندترین و با نفوذ‌ترین عامل خارجی که بر کاخ سفید و دولت ترامپ تاثیر می‌گذارد شاید بنیاد دفاع از دموکراسی باشد. این نهاد از سوی مخالفانش به‌عنوان یکی از موثرترین حامیان ایده‌های نئومحافظه‌کاری تلقی می‌شود.

انتخاب: جیمز کاردن در نشریه آمریکایی «نیشن» نوشت: دولت ترامپ، متحدان اروپایی را که درصدد حفظ تجارت با ایران هستند به تحریم‌های شدیدتر و محرومیت از نظام مالی جهانی تهدید کرده است. در اوایل ماه ژوئن سیگال ماندلکر؛ معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در سخنانی در بنیاد دفاع از دموکراسی (اتاق فکر مستقر در واشنگتن) هشدار داد: شرکت‌هایی که درصدد همکاری تجاری با ایران هستند با ریسک‌های گسترده‌ای روبه‌رو هستند و این ریسک‌ها با تحمیل تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران بزرگ‌تر خواهد شد.

در ادامه این مقاله آمده است: در چند سال گذشته، بنیاد دفاع از دموکراسی رهبری مخالفت با توافق ایران را بر عهده داشته و اخیرا درصدد ایجاد جنگ اقتصادی گسترده علیه ایران است. البته آن‌ها همچنین قصد دارند که چنین جنگی را علیه کشورهای اروپایی پیاده کنند تا آن‌ها را وادار کنند بخشی از سیاست‌های دولت ترامپ را بپذیرند.

چیکده مقاله نشریه نیشن را اینجا بخوانید.

در همین رابطه نیز بخوانید:

گفت‌وگوی مکرون و پوتین درباره ایران

احمد چلبی ایران کیست؟

تحلیل بعیدی‌نژاد از سفر ترامپ به لندن

امیدواری ظریف به تداوم برجام

واکنش خرازی به زیاده‌خواهی آمریکا

تست بسته مسدودسازی اروپا

سفر جابری انصاری به لبنان

تحلیل روابط ایران و ورسیه/ یلنا دایانوا (گفت‌گو در روزنامه اعتماد)

Submitted by admin on