تلاش آلمان برای متصل ماندن ایران به سوییفت

08:27 - 1400/01/18
اروپایی‌ها در مذاکرات با ایران در تلاش‌اند ایران را ترغیب کنند که در برجام باقی بماند. پیشگام اروپایی‌ها البته آلمان در پشت پرده در تلاش است ایران همچنان به سوییفت دسترسی داشته باشد.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی عنوان کرد: در حالی که آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران اقدام می‌کند، مرکل، صدر اعظم آلمان در پشت صحنه تلاش می‌کند که این تلاش‌ها[ی آمریکا] را تضعیف کند.

هدف‌ مقام‌های آلمان این است که اطمینان حاصل کنند که ایران به سیستم سوییفت متصل بماند. با حمایت از دسترسی ایران به شبکه سوییفت، آلمان امیدوار است که توان و امکان اروپا برای پرداخت پول نفت ایران را حفظ کند و پول صادرات اروپایی را دریافت کند، اقدامی که تحریم‌های آمریکا را نقض می‌کند.

در پی تمایل اروپایی‌ها به تداوم برجام و البته سرپیچی برخی از شرکت‌ها از توقف فعالیت‌هایشان در ایران متناسب با فشارهای ایالات متحده آمریکا حالا یک شرکت سوییسی نیز از بی‌تفاوتی نسبت به تهدید آمریکا سخن می‌گوید. شرکت ماتیزای سوییس در گزارشی از ادامه فعالیت در ایران خبر داد و اعلام کرد: توجهی به تحریم‌های آمریکا نداریم چون کشور بی‌طرفی هستیم.