تصمیم جدید در ثبت سفارش کالا

07:58 - 1400/01/18
ثبت سفارش کالاهایی که بارنامه‌های حمل آن قبل از پایان خرداد۹۷ صادرشده به صورت بدون انتقال ارز بلامانع است.

به گزارش گمرک ایران، ثبت سفارش کالا با شرایط خاص بدون انتقال ارز بلامانع اعلام شد. در بخشنامه گمرک آمده است:‌ به پیوست تصویر نامه شماره 97/73820 مورخ 6 خردادماه امسال و نامه شماره 97/92076 مورخ 22 خردادماه امسال بانک مرکزی به همراه صورتجلسات کارگروه ماده 14 تصویب نامه شماره 4353/ت55300ه مورخ 22 فروردین‌ماه هیات وزیران ارسال می‌شود.

در این بخشنامه گفته شده است: با توجه به بند 12 صورتجلسات پیوست، مقتضی است بند 9 بخشنامه ردیف 36 مورخ 9 اردیبخشت‌ماه امسال به شرح ذیل اصلاح و با رعایت سایر مقررات مربوطه اقدام لازم معمول شود:

9- ثبت سفارشی کالاهای که برای آنها بارنامه حمل تا پایان خرداد ماه سال 97 صادر شده باشد به صورت بدون انتقال ارز بلامانع است بنابراین بر این اساس به شرح ذیل اقدام شود:

الف) ترخیص کالاهای موصوف از نظر ارائه ثبت سفارش بدون انتقال ارز با رعایت سایر مقررات بلامانع خواهد بود.

ب) مقرر شد شماره، تاریخ و تصویر بارنامه در اطلاعات ثبت سفارش از طریق سازمان توسعه تجارت به طور سیستمی در اختیار گمرک قرار داده شود.

پ) در صورت ارایه ثبت سفارش مشمول این بند به آن گمرک (از طریق سیستمی) کارشناسان موظف‌اند ضمن کنترل شماره و تاریخ بارنامه مندرج در ثبت سفارش و اطلاعات بارنامه اظهاری، در صورت مطابقت نسبت به انجام تشریفات گمرکی اقدام کنند.

متن کامل مصوبه ترخیص کالا