مذاکره ادامه‌دار « هرمز » با ایتالیایی‌ها

07:46 - 1400/01/18
با وجود بحث تهدید شرکت‌های اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام، شریک خارجی فولاد هرمزگان تغییر موضع نداده است. فولاد هرمزگان در این خصوص در گزارشی اعلام کرده در حال حاضر مذاکرات قرارداد فاینانسی با ایتالیایی‌ها را در دستور کار دارد.

 یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه فولاد برای دستیابی به ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴، ایجاد واحدهای فولاد در کنار سواحل خلیج‌فارس است که نخستین اقدام در این راستا، برنامه‌ریزی برای تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در استان هرمزگان است. از این‌رو کنسرسیوم مشترکی از 3 مجموعه برای این میزان تولید تشکیل شده است.

براساس گزارش استانداری هرمزگان برای رفع مشکل محدودیت زمین به منظور رسیدن به هدف تولید ۱۰ میلیون تن فولاد، مقرر شد شرکت‌های صبای خلیج‌فارس، فولاد هرمزگان و فولاد قشم، مجموعه جدیدی تشکیل دهند و به‌طور مشترک برای تولید ۱۰ میلیون تن به عنوان یک کنسرسیوم برنامه‌ریزی کنند. در این میان با توجه به توانمندی فولاد مبارکه، گل‌گهر و صندوق بازنشستگی کشور که این واحدهای فولادسازی متعلق به آن‌ها  است، به سرعت برای رسیدن به تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در استان اقدام خواهد شد.

فرهاد ارزانی؛ مدیرعامل فولاد هرمزگان با تایید گزارش مزبور در گفت‌وگو با روزنامه «صمت» عنوان کرد: واحد فولاد هرمزگان درحال‌حاضر 5.1 میلیون تن تولید دارد اما قرارداد فاینانسی با ایتالیایی‌ها برای ارتقای ظرفیت فولاد هرمزگان در دست اقدام دارد که مراحل پایانی آن در حال انجام است.

مشروح گفت‌وگو را اینجا بخوانید.