کاهش قیمت انواع پلی‌اتیلن در بازارهای آسیایی

07:10 - 1400/01/18
به علت افت تقاضا برای انواع پلی‌اتیلن در بازارهای آسیایی، قیمت این محصول روندی نزولی را در هفته اخیر تجربه کرد.

پلاتس: سطح عرضه و تقاضای پلی‌اتیلن سبک در بازار چین این هفته متعادل بود. در مقابل به علت افت فصلی تقاضا در جنوب شرق آسیا، این محصول افت قیتمی نه چندان ملموس را در منطقه مذکور تجربه کرد. به صورت سنتی تقاضا برای پلی‌اتیلن سبک در ماه رمضان روندی نزولی را در جنوب شرق آسیا تجربه می کند.

پلی‌اتیلن سبک خطی در بسیاری از بازارهای آسیایی روندی نزولی را در هفته اخیر پشت سرگذاشت. کاهش 105 یوانی قیمت این محصول درقراردادهای آتی بازار کالایی دالیان اصلی‌ترین دلیل تزلزل قیمت های نقدی به حساب می آید. در بازار پلی‌اتیلن سنگین نیز شاهد افت فصلی تقاضا در ماه رمضان هستیم امری که قیمت این محصول را در بازاراهای آسیای زیر فشار قرار داده است.

بدین ترتیب پلی‌اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا بدون تغییری ملموس در سطح 1205 دلار قرار گرفت. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا این محصول 5 دلار ارزان شد به 1225 دلار رسید.

قیمت پلی‌اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی‌اف‌آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به 1180 دلار رسید که این رقم نشان دهنده افت 10 دلاری قیمت در هفته اخیر است. در قراردادهای ‌سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا قیمت 30 دلار پایین آمد و در سطح 1180 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت هر تن پلی‌اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی‌اف‌آر شرق دور آسیا 10 دلار ارزان شد و در سطح 1365 قرار گرفت. در قراردادهای ‌سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا همین وضعیت حاکم بودو قیمت به 1365 دلار رسید.